Toch best weer eventjes wennen... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Hoek - WaarBenJij.nu Toch best weer eventjes wennen... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Hoek - WaarBenJij.nu

Toch best weer eventjes wennen...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Loes

25 Oktober 2009 | Australië, Sydney

Ik heb dan dinsdag misschien wel zowat de hele dag geslapen, uitgeslapen was ik zeker niet. Woensdag en donderdag nachten nog erug beroerd geslapen en aangezien ik woensdag gewoon al begonnen ben met stage voelde ik me niet erg florizant. Alleen op vrijdag heb ik de energie bij elkaar weten te vinden om tot 18u op stage te blijven. Donderdag waren mijn ogen zo zwaar dat ik om 4u bijna lag te slapen achter mijn buro, dus was om 4.30 maar naar huis gegaan. Helaas was ik nog lang niet thuis, want had wederom vertraging :S Deze keer met de trein. Er was ergens voor ons 1 trein met technische problemen waardoor alles erachter opgehouden werd. Op een gegeven moment stonden we met 3 treinen naast elkaar ergens tussen 2 stations te wachten voor de voorganger om weg te rijden en dus door te rijden. pff... weer een half uurtje later, dus was pas om 6u thuis. Thuis lekker gegeten en maar op tijd naar bed gegaan.
Vrijdag ook nog een volle dag stage en toen was het eindelijk weekend. Tijd om bij te slapen.

Op zaterdag werd ik om 13.30u pas wakker. En ik voelde me alsof ik nog tot de volgende ochtend had kunnen slapen. Maar toen ik er eenmaal uit was ging het wel. Die dag eigenlijk verder weinig gedaan als wat boodschapjes en uitgezocht wat ik wil gaan zien in mijn vakantie als papa en mama komen. 's Avonds ook even met het thuisfront gebeld, toch wel fijn want het is weer even wennen om hier te zijn. Ook heb ik nog Toy Story 1 en 2 op tv gekeken, dus ben mijn tijd wel door gekomen.

En dan vandaag... er stond op het programma de 7Bridges Walk. Dat wil zeggen 25kilometer lopen door het centrum van Sydney over 7 bruggen. Ik had mezelf gister nog ingeschreven en was ongeveer de 35.000e deelnemer. Vanmorgen dus optijd opgestaan en rond 10u vertrokken. Helaas is het een klein beetje in het water gelopen. Net toen we vertrokken waren begon het wat te miezeren... en toen wat harder... en harder... en harder! Pff, het kwam met bakken tegelijk uit de lucht en toevallig liepen we net op een stuk waar je nergens, maar dan ook echt nergens kon schuilen. Dus ik was een beetje doorweekt. Aangezien het na een uur nog niet droog was maar besloten om naar huis te gaan :( Daar ging het goede idee... ach, nu heb ik wel wat tijd om dit verhaaltje te schrijven. En misschien ga ik het nog wel een keer lopen als het zonnetje wel schijnt.

Tot snel weer!

Liefs Loes

P.S.: Het is nu trouwens 10u tijd verschil. Omdat wij de klok hebben verzet naar zomertijd en jullie vannacht naar wintertijd...

  • 25 Oktober 2009 - 06:21

    Emmy:

    Ook wij hebben de dierentuin maar gelaten voor wat het was en zijn uiteindelijk in het aquarium belandt! wat een giga bui!!

  • 25 Oktober 2009 - 08:58

    Andrea Hermans:

    Hey, wel jammer dat die bruggenloop in het water was gevallen. Ik ga nu week 11 in van mijn stage. De tijd om naar huis te gaan komt steeds dichterbij. Helemaal niet leuk! Ik kan hier prima wonen! Veel succes met de rest van je stage en vooral veel plezier nog!

  • 25 Oktober 2009 - 16:38

    Nicolle:

    Hey loes,

    Ja nu doe ik het een keer via deze weg i.p.v. op hyves. Jammer dat je bruggenloop letterlijk in het water is gelopen! Maar goed heb je nu weer een beetje de tijd om bij te komen;)

  • 25 Oktober 2009 - 17:09

    Tante Mieke:

    hey loes,
    hoorde van jullie pap en mam van je gigantische jetlag.was wel balen dat je reis zolang duurde ja. gelukkig dat t nu beter gaat.
    hoeveel km heb je gelopen met de 7 bruggen tocht?
    is t nu al weer te warm voor je daar of valt t mee, hier vond je alleen maar koud toch.
    jammer dat de klok nu verzet is hier, 's avonds zo vroeg donker...
    maar ja, als je terugkomt lengen de dagen alweer.
    groet en dikke kus van tante mieke

  • 26 Oktober 2009 - 15:08

    Wies:

    Hallo Loes,
    Ipv te lopen op de brug had je ook kunnen kiezen voor picknick op de Habor Brige.Ook gezellig met de zon erbij.
    In Hoeven was het afgelopen zondag ook gezellig denk ik(was er namelijk niet bij)toen jouw lief 3 strafschoppen eruit hield voor VV Gilze en ze een ronde verder zijn in het bekertournooi.
    Hij kan zich natuurlijk helemaal focussen op de wedstrijd nu jij er niet bent. Waar en stage al niet goed voor is.
    Succes en de groetjes .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Creatief, sportief, reislustig, fotografe en een familie mens!

Actief sinds 06 Aug. 2009
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 26229

Voorgaande reizen:

30 Juni 2013 - 31 Januari 2014

Explore the world 2.0

16 Augustus 2009 - 09 Februari 2010

Op stage in Australië

11 Juli 2014 - 30 November -0001

Reizen en werken

Landen bezocht: