Daar zijn we weer... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Hoek - WaarBenJij.nu Daar zijn we weer... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Hoek - WaarBenJij.nu

Daar zijn we weer...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Loes

20 Oktober 2009 | Australië, Sydney

Na de vele uurtjes reizen zit ik dan weer helemaal aan de andere kant van de wereld en kan ik als jullie slapen stiekem aan jullie voetjes kriebelen ;)
Maar helaas waren de vele uurtjes er iets meer dan gepland. Waarom? Ik zal bij het begin beginnen.

Zondag was het dan weer zo ver. Mijn spulletjes waren weer gepakt en in de auto op weg naar Schiphol. Om ongeveer 8u waren we er, spulletjes en mezelf ingechecked, afscheid genomen (en dat blijft k**) en naar mijn gate gelopen. Om 10.05 gingen we de lucht in en om 10.50 stonden we al weer met de voetjes aan de grond in Londen. Daar eerst met de bus van Terminal 5 naar 4, door de douane (deze keer niks aan het handje) en om 10.30u ging ik op een stoeltje zitten wachten om om 12.15 weer de lucht in te gaan. Nou tot zo ver alles goed maar hier begon het probleem... Er was iets mis met het vliegtuig naar Singapore :S Toen we om 12u nog niet aan boord konden gaan kwam de mededeling dat het ongeveer 4uur ging duren. WAT?? pff... We kregen allemaal een snack en een bon om op het vliegveld wat te gaan eten. En ik heb ook lekker even liggen slapen. Maarja, als je zit te wachten duurt de tijd altijd langer dus echt fijn was het niet. Wat ik ervan begrepen heb was er al iets mis in Singapore toen het vliegtuig terug kwam, was er niks aan gedaan want het kon er nog wel mee door, maar toen ze in Londen aan kwamen was het probleem alleen maar groter geworden (joh!). Een klein hydroliek onderdeel was kapot en uiteindelijk zo vervangen, maar omdat het vliegtuig zo electronisch is en hoogstaande snufjes heeft hadden ze 3u nodig om het te testen. Eigenlijk wel beter want dan stap je toch met een iets vertrouwder gevoel het vliegtuig in, maar om 17u gingen we pas de lucht in.

Gelukkig zat ik wel naast twee gezellige en leuke mensen, James en Kate. Allebei ook rond mijn leeftijd, dus we hebben goed zitten kletsen. En ik heb ook best wat kunnen slapen dus dat viel mee...
Maar toen kwamen we om 12u 'smiddags locale tijd op Singapore aan, met de mededeling dat er een nieuw probleem was. Deze keer niet met het vliegtuig, maar met het vliegveld in Sydney. Je mag daar nooit tussen 12u 's nachts en 6u 's morgens landen en als we in Singapore meteen door zouden vliegen, kwamen we net na 12u aan. Dus, we mochten nog eens 6u wachten voor vertrek naar Sydney. Gelukkig was er wel wat geregeld door Qantas dat we met bussen naar een hotel gebracht werden, daar lunch kregen, iedereen een aparte kamer en wat gratis tijd om te bellen. (Op zich wel goed geregeld, maar ik had toch liever meteen door gevlogen, helaas...)
Dus met z'n allen uitchecken en door de douane (Jeuh weer een extra stempeltje), de bus in en met klein beetje sight seeing Singapore naar het Hotel. Daar wat gegeten, geslapen, gedouched en gebeld en toen was het al weer tijd om terug naar het vliegveld te gaan. Om 19.40 gingen we weer omhoog. Tegen die tijd had ik het idee dat ik al het halve vliegtuig kende qua mensen, na wat kletsen hier en daar.

Toen we richting de startbaan aan het taxiën waren kwam de kapitein van het vliegtuig dat er weer iets was en ook het entertainment systeem werkte niet echt. Stonden we weer een kwartier stil ergens midden op het vliegveld, daarna nog even wachten op andere vliegtuigen die eerder mochten opstijgen en rond 20u gingen we dan echt de lucht in. Helaas deed het schermpje wat je voor je hebt het de halve vlucht niet, dus ik maar weer slapen. Voelde me toch al gaar, dus kon wel wat slaap gebruiken.
Om 6u.30 eindelijk eindelijk eindelijk geland in Sydney. Bij de paspoort controle was ik zo klaar, mijn tas had ik ook in 5 minuten en wonder boven wonder kon ik bij douane zonder controle doorlopen. In een taxi gestapt en rond 7u was ik "thuis".
Ik heb gedouched en ben in mijn bed gestapt om 8u 'smorgens. En om 18u.30 werd ik weer wakker. Ooeps... En nog voel ik me ontzettend moe. Snel ook wat boodschapjes gedaan, en dan is het zo tijd om te eten en dan maar weer te gaan slapen ;) Hopelijk lukt dat nog en voel ik me morgen iets beter!

Nou, dat was mijn 40uur durende reis in het kort. Het is zo raar om weer hier te zijn, helemaal met zo'n suf hoofd. Ik mis jullie nu al weer...

Tot snel weer!

Liefs Loes

  • 20 Oktober 2009 - 09:25

    Annet:

    lijkt me wel gek ja om er nu weer terug te zijn, na eventjes thuis te zijn geweest.
    ik vond dat wij overal ook al zo lang moesten wachten met al dat vliegen, maar 40 uur :O
    dat is toch wel helemaaal geduld hebben!
    maak er maar weer een leuke tijd van!

  • 20 Oktober 2009 - 09:45

    Vicky En Jos:

    Nou weer een nieuw avontuur van loes de wereldreiziger. Je maakt het allemaal wel weer mee.Maar goed blij dat je heelhuids weer aan de andere kant bent aangekomen. Geniet ervan en tot binnenkort.

  • 20 Oktober 2009 - 11:08

    Chuck:

    Hey Loes,

    Das wel heel erg bagger zo'n lange reis! Ik vond de reis naar Amerika al lang maar dat is niks vergeleken met dit, haha. Hopelijk kun je een beetje bijkomen van je jetlag en daarna weer helemaal fit aan je stage beginnen;). Succes ermee en hou ons op de hoogte!

    Gr Chuck

  • 20 Oktober 2009 - 12:43

    Wies:

    Wat een reis. Ik kan me voorstellen dat je duf bent maar na een nachtje goed slapen kun jij er weer tegenaan.Morgen vroeg op en weer verder met je stage.Maak er een leuke tijd van.Groetjes en we volgen je.

  • 21 Oktober 2009 - 20:12

    Elleke:

    Hoi Loes!

    Wat een verhalen allemaal en wat heb je een lange reis achter de rug!
    Maar goed aangekomen zo te horen! :)
    Nog veel plezier down under, in het mooie Austalie!
    Groetjes Elleke (Je weet wel, van de bakker/jazz haha ;))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Creatief, sportief, reislustig, fotografe en een familie mens!

Actief sinds 06 Aug. 2009
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 26222

Voorgaande reizen:

30 Juni 2013 - 31 Januari 2014

Explore the world 2.0

16 Augustus 2009 - 09 Februari 2010

Op stage in Australië

11 Juli 2014 - 30 November -0001

Reizen en werken

Landen bezocht: