Mijn plekkie gevonden… - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Hoek - WaarBenJij.nu Mijn plekkie gevonden… - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Hoek - WaarBenJij.nu

Mijn plekkie gevonden…

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Loes

07 December 2009 | Australië, Sydney

Zoals ik de vorige keer al schreef, stond de musical Wicked op het menu. Ik had met Deon op Centraal afgesproken en zijn we naar de Capitol Theater gelopen. Ik had wat dagen van te voren al naar de muziek geluisterd om in de stemming te komen, dus had er helemaal zin in. En toen bleek dat we op de 5e rij van voren zaten was ik helemaal blij, dus alles was er goed te zien. Ik heb echt ontzettend zitten genieten van de mooie muziek, best wat grappige momenten en gewoon het hele verhaal. Alles bij elkaar heeft het me een aantal kippenvel momenten bezorgd, vooral bij het raken van de hoge noten ;) Achteraf bleek dat Elphaba werd gespeeld door de Amerikaanse Broadway zangeres, dus vandaar dat ze zo ontzetttend goed was! Ook gingen alle meisjes nog gek op het moment dat de mannelijke hoofdrol speler voor het eerst op het podium kwam, maar super goed zingen kon hij niet. Het bleek de runner up van Australian Idol te zijn, een soort van Jim dus en dat verklaart alles :P Maar alles bij elkaar een super geslaagde avond. Daarna nog met de trein naar huis en ronf 12u lag ik weer in mijn bedje.

Donderdag en vrijdag waren niet zo bijzonder, twee gewone werkdagen as usual, maar gelukkig beloofde het weekend weer heerlijk te worden. En daar heb ik dan ook lekker van genoten door twee dagen met mijn luie reet op het stand te gaan liggen. Zaterdag ging de reis naar DeeWhy Beach en zondag met Emmy naar Shark Bay. Dat laatste was een klein strandje in de haven van Sydney, wat leek op een soort kinderspeeltuin. Overal zaten grote families en vrienden groepen bij elkaar uitgebreid te picknicken of barbequen. De zee was ook heel rustig, vrijwel geen golven (net als in Nederland :P) en mooi afgezet met een net, dus heerlijk om wat te zwemmen in plaats van de golven proberen te ontwijken. Ook ben ik deze dag aan het lezen geslagen, want jawel het Twilight-virus heeft me ook te pakken. Ik heb me nu dus voorgenomen om eerst eens een boek te lezen voordat ik de film ga zien. (?!?! Huh jij lezen, ja ik lees ook wel een boeken..!) Nou heb ik het eerste deel al bijna uit en het tweede deel ligt al op me te wachten dus ben ik volgende week klaar om New Moon te gaan bekijken, ben benieuwd.

Om met na al dat strandhangen weer eens wat actiefs te gaan doen zijn we woensdag na het werk met 5 collega’s gaan wandklimmen. Het was een tijdje geleden maar beviel wel goed. Ik heb me nog maar niet aan de moeilijkste wanden gewaagd, maar het klimmen ging wel goed. Ik kreeg het zelfs voor mekaar om de mannen die mee waren versteld te doen nadat er eentje geprobeerd had om via een touw naar boven te klimmen (wat niet lukte) en ik het wel even voor deed :P Helemaal bovenin haalde ik niet, maar kwam in ieder geval een meter of 2 van de grond. Yea... nou leuk! Ja zo leuk was het niet de volgende dag :S Met tranen in mijn ogen heb ik even mijn hulplijn ingeschakeld (he Niels ;)) om te vragen wat ik het beste kon doen met kramp in mijn onderarmen, die na 10minuten nog niet weg ging… Hmmz, echt redelijk heel onplezierig was dat, dus had niet zo’n zin om te werken, maar toch maar gegaan en lekker rustig aan gedaan. ‘sAvonds thuis was ik zo ontzettend moe van de pijn dat ik maar lekker vroeg ben gaan slapen. En gelukkig was het de volgende dag een stuk minder en kon ik in mijn pauze op het werk ook weer gewoon een potje tafeltennissen!

Donderdag had ik mijn supervisor ook nog even opnieuw laten weten dat ik bijna klaar was met mijn opdracht, dus of ze andere dingetjes voor me had. Die dag er verder niks meer op gehoord maar toen ik vrijdag kwam lagen er een aantal dvd’s voor me klaar met 3 emails over nieuwe taken. :D Dus eindelijk wat anders, nog steeds achter mijn computer, maar in ieder geval wat afwisseling. Ik moet nu ruw materiaal bekijken voor een nieuw progamma Addiciton en dan alle interviews precies uittypen wat er gezegt wordt en ook nog erbijzetten wat er te zien is en of er logo’s van merken te zien zijn die ze niet mogen gebruiken. Erg goed voor mijn Engels moet ik zeggen. En aangezien ze op een uur tape ontzettend veel kunnen praten in de interviews mag ik lekker veel typen en proberen uit te vogelen wat ze zeggen, want af en toe is het niet zo lekker te verstaan.
‘sMiddags nog even met een groep gaan luchen bij het café/restaurant The Freeway naast ons bedrijf, omdat het Scott zijn laatste dag was. Erg gezellig zo even weg, maar na 1,5u was het toch tijd om weer wat te gaan doen.
En om de week goed af te sluiten zijn we weer maar The Freeway gegaan om een pilsje te pakken. Na een paar drankjes en (misschien daardoor) een erg hilarisch gesprek met Sarp vond ik het om half9 wel tijd om naar huis te gaan. Tijd voor het weekend.

Zaterdag was een rustige dag. Eerste lekker uitslapen, Twilight lezen, wasjes draaien, Twilight lezen, boodschappen doen, Twilight lezen, tv kijken en nog wat Twilight lezen. Hoezo verslaafd :P whaha…
Maar achteraf wel goed dat het zo’n rustige dag was, want zondag was het even wat anders. Emmy en ik hadden om 10u (sorry Emmy 10.30 :P) afgesproken om de bus te pakken naar The Spit Bridge en vanuit daar vertrekt een wandeling naar Manly Beach. Het was ongeveer 10kilometer wandelen maar zo ontzettend ontzettend mooi! Af en toe zijn we even gestopt om te zwemmen op een van de vele strandjes die we tegen kwamen, of gewoon even zitten, wat eten en genieten van het uitzicht over de haven en de stad. Het helemaal niet alsof je in een stad van 4miljoen mensen was. Aan het einde van de dag deden mijn voetjes wel wat pijn, maar dat was het zeker waard. Ik heb mijn favoriete plekje in Sydney wel gevonden!! Na de wandeling nog eventjes op Manly Beach gelegen en na een broodje kebab (niet zo goed als in NL ;)) zijn we met de boot terug naar Circular Quey gegaan.
Daar zagen we nog een stukje Nederland in de haven liggen. ‘Volendam’ stond er met grote letters op het cruise schip dat we zagen. Dus… Owja, nog een stukje Nederland hier in Sydney zijn pepernoten. Emmy had een zak voor me gehaald bij het ‘t winkeltje dus heb ik ook een heel klein beetje van Sinterklaas kunnen genieten. En ook op mijn werk vallen ze erg goed in de smaak. Ze wilde ze zelfs al gaan bestellen voor bezorging, maar dan moest ik bellen omdat ze ‘pepernoten’ niet uitgesproken krijgen. Maar ik ga ze echt niet helpen. Het is veel leuker om te horen hoe zij het proberen :P

Nou, dat was het weer in het kort. Wat vliegt de tijd voor bij. Morgen over een week komen papa en mama al aan en heb ik 3 weekjes vakantie om de rest van Australie te bekijken! Ik heb er zin an!

Misschien tot over een weekje en anders breng ik jullie weer op de hoogte in het nieuwe jaar!

Liefs Loes


P.S.: Ik zal ook snel weer wat nieuwe foto's plaatsen! Dus check ze out ;)

  • 07 December 2009 - 10:09

    Chuck:

    Hey zwarte piet,

    Je gedichtje was erg leuk bij de surprise van fam. van zon en fam. van hoek;). Daar kon mijn gedichtje niet aan tippen...Geniet maar van de vakantie met jullie pap en mam en ik wil je in NL wel uitdagen voor een potje tafeltennis aangezien je dat in Australie bijna dagelijks in de pauzes oefent;).

    Gr Chuck

  • 07 December 2009 - 11:14

    Vicky:

    Nou je vermaakt je nog steeds prima. De man met de mijter is ondertussen op weg naar huis dus kerstbomen en lichtjes verschijnen overal. Ben benieuwd hoe jij kerst daar gaat ervaren het is toch warm en licht. Maar goed dat hoor ik vanzelf wel van je. Mocht je nog kerstgevoel willen kweken. Skyradio.nl heeft een speciale christmas station dus lekker alleen kerstliedjes. Wel sfeervol. Verder veel plezier in de rest van Australie en geniet ervan want het wordt nu wel steeds sneller februari. Liefs Vicky

  • 07 December 2009 - 12:36

    Tante Mieke:

    hey Loes,

    wat een leuke verrassing was die rijm!
    wat jammer dat je er niet bij kon zijn!
    Kristel gaf je kus door aan Ralf
    hij was surprise-avond bijna vergeten, t ....
    gelukkig vier je kerst niet alleen
    want je pap en mam komen erheen
    nog maar n paar nachtjes slapen en je ziet ze weer,
    fijne kerst/vakantie en tot volgende keer.
    liefs,
    xx tante Mieke

  • 07 December 2009 - 15:19

    Kristel:

    Hee loes,

    Ik hoorde van jullie mam dat je niet alleen spierpijn had, maar ook nog eens verbrand was op het strand! Lijkt me heerlijk om in december te verbranden haha!! Verder heb idd je kusje aan Ralf doorgegeven, nadat ome toon eerst hetzelfde had gedaan haha. Ik heb van die lieve sint trouwens ook een webcam met ingebouwde microfoon gehad, dus kan ik nu officieel skypen met beeld en geluid haha. Moet dat toch eens met jou uitproberen dan ;)

    Liefs

  • 07 December 2009 - 16:47

    Walles:

    Zo te horen heeft de tip er straks een vaste klant bij!
    Je bent al goed aan het oefenen voor carnaval!
    Kom maar eens snel met foto's ja.

    Dikke kus

    Enneh Kristel, als Loes terug is mag je nog steeds kusjes geven hoor ;)

  • 08 December 2009 - 12:43

    Wies:

    Hey Loes,
    Zo te lezen is het goed gekomen met jou daar. Straks wil je niet meer terug als je vakantie erop zit en het daar hartje zomer is.Misschien moet je nog aan de slag aan de carnavalswagen, het vlot niet zo volgens Marloes . Ze kon zaterdag niet verder met plakken en kwam ze ons maar helpen met schilderen in Jeroen zijn huis. De laatste loodjes .Vrijdag wordt de keuken gezet en de studadoor komt de muren afwerken. Dan nog het laatste schilderwerk en schoonnmaken.Dit jaar zullen ze er niet wonen maar als jij terug bent
    zeker wel.Fijne en ik denk aparte kerstdagen samen met je pap en mam en natuurlijk een heel avontuurlijke vakantie.
    Groetjes.


  • 10 December 2009 - 20:50

    Ellen W:

    Die weersverwachtingen, kloppen die wel? Lijkt me eerder Nederland?
    O nee, hier regent het...
    :(


  • 10 December 2009 - 23:43

    Loes Van Hoek:

    Haha, nee die weersvoorspellingen kloppen niet hoor. Het zijn de voorspellingen voor Sydney in Canada. Weet ook niet waarom die er staan, maar goed! Hier is het 24-26 graden, dus heerlijk genieten weer ;)

  • 11 December 2009 - 20:04

    Elleke:

    Hoi Loes!

    Leuk om die verhalen allemaal te lezen!
    Down Under lijkt me heel mooi! Bij mijn stage hebt ik er dagelijks mee te maken! ;) Geniet ervan daar!

    Groetjes !

  • 14 December 2009 - 08:41

    Daan:

    Hey loesje

    goed verhaal, veel gedaan zo te zien.

    mijn project is bijna afgerond het individuele deel is ingeleverd van de week, t was een lange week met weinig slaap. komende vrijdag het eindverslag en presentatie en posters en maquettes inleveren, dus deze week nog ff doorbijten dan komt wel goed hoop ik.

    verder nie veel nieuws eigelijk

    houdoe

  • 17 December 2009 - 12:11

    Wies:

    Hey Loes,
    En is pap en mam goed aangekomen of hadden ze ook zo'n strubbelingen net als jij met het vliegtuig?Hopelijk niet en kun je nu gaan genieten. Hier is de eerste sneeuw gevallen en als het zo door gaat ligt er vanavond wel een 15cm sneeuw.Wij genieten dus ook van het mooi winters plaatje buiten en jij vermoedelijk van de zon.
    Groetjes Wies

  • 21 December 2009 - 11:31

    Mieke:

    hey loes, rianne en toon

    jullie missen heel wat hier nu zeg met al die sneeuw, we hebben schitterende foto's gemaakt van het huis en het landschap, jammer is alleen wel dat je er af en toe door heen moet en op de weg is de sneeuw opeens een stuk minder leuk.
    misschien toch een witte kerst voor ons dit jaar?
    maar ja een warme kerst zoals bij jullie maak je ook maar eens in je leven mee (?)
    fijne dagen, we denken aan jullie,
    liefs fam. van zon

  • 26 December 2009 - 13:23

    Vetje:

    Hey loesje

    hoe is de kerst daar, hier wel dooiend maar nog beetje wit, vinden jullie pa en moeder t ook beetje gezellig daar. ik heb al lang geen nieuw verhaaltje meer van je gehoord, jah tis daar natuurlijk ook vakantie dus op je werk gebeurt er nie veel..

    de groeten daar en houdoe hè

    hallee

  • 30 December 2009 - 22:57

    Wies:

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en maak er samen een heel leuke dag en nacht van en een goed begin van 2010!
    Groetjes

  • 08 Januari 2010 - 07:01

    Edje:

    Hey Loesje,

    alles goed daar in 2010 bij de Aussies?? Hier in Hollandia nog heerlijk aan het genieten van de witte deken in ons land. En van 't weekend komt er nog wel wat bij. Ik ben bezig met de site van Leutefleuters; ik vroeg me af of jij weet of we nu al 2 of 3 keer de carnavalsmis gehad hebben??

    Ik hoor het wel. Nog veeeeeeeel plezier daar op dat eiland!!

    Groet'n,

    Edje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Creatief, sportief, reislustig, fotografe en een familie mens!

Actief sinds 06 Aug. 2009
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 26220

Voorgaande reizen:

30 Juni 2013 - 31 Januari 2014

Explore the world 2.0

16 Augustus 2009 - 09 Februari 2010

Op stage in Australië

11 Juli 2014 - 30 November -0001

Reizen en werken

Landen bezocht: