Paddle paddle paddle and get up… - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Hoek - WaarBenJij.nu Paddle paddle paddle and get up… - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Hoek - WaarBenJij.nu

Paddle paddle paddle and get up…

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Loes

27 Januari 2010 | Australië, Sydney

… riep de surfinstructeur tegen mij en daar stond ik op mijn surfbordje! Het is officieel; ik kan surfen. Dat het heel goed is zeg ik niet, maar het is me wel gelukt. Het koste wel wat moeite maar ik had ook niet anders verwacht!

Afgelopen vrijdag was ik om 4u van mijn werk naar huis gegaan om mijn tas te pakken, snel wat eten en toen naar centraal station waar we met een oud busje werden opgehaald. Mijn mattie Deon ging mee en in totaal waren we met ongeveer 20man. Busje vol geladen vertrokken we voor een 3,5uur durende rit richting het noorden. Na 5 minuten ging het eerste bierflesje al open en met een korte stop bij de bottleshop was de toon gezet. Rond 11u kwamen we in Seal Rocks aan op een afgelegen plek waar de surfschool zijn accomodatie heeft en hier werd het feestje nog even voortgezet. Natuurlijk werden eerste alle stapelbedden verdeelt en daarna was het tijd voor een duik in het zwembad. Om 1u vond ik het wel laat genoeg en was ik met een stel anderen de eerste die gingen slapen. Wat niet geheel onverstandig was aangezien de volgende morgen de wekker om 7u ging en we om 8u al richting het strand reden.

We kregen allemaal een wetsuite en een mooi groot blauw foamen surfbord en om 9u lagen we in een cirkeltje op het stand voor de uitleg en wat oefeningen. Daarna werd het hoogtijd om het water in te gaan. Brrr, was even koud maar zodra je bezig was merkte je er niks van. En met een strak blauwe lucht en een graad of 35 kun je het echt niet koud hebben!
Helaas bakte ik er weinig van de eerste dag. Om op een golf te komen moet je net van te voren beginnen met peddelen om snelheid te krijgen en daarna kun je opstaan. Klinkt makkelijk, maar het viel toch vies tegen. Het lukte me niet eens om mijn eigen golven te pakken, ze moesten me elke keer een duwtje geven (ach daar zijn instructeurs ook voor) en ook wilde het opstaan niet zo lukken. Ik zag de bui al helemaal hangen dat het zondag niet anders zou zijn. Zeker omdat mijn knieen al half open lagen van elke keer op dat surfbord klimmen, mijn knieholten verbrand waren, mijn armen maar half meer wilde bewegen vanwege spierpijn, ik verder wat blauwe plekken had en zaterdag avond een bbq en een feestje klaar stonden met de wekker weer om 7u; HEERRRLIJK!!!

Maar na een goed zondags ontbijt en weer wat extra uitleg op het stand lag ik nog geen 3 minuten in het water en hopsa daar stond ik! Helemaal alleen had ik mezelf op mijn golfje gepeddelt, rustig opstaan en tot aan de kust blijven staan: JOHOE! Nou, dat maakte veel goed en gaf me toch een beetje hoop. En gelukkig was het ook geen lucky shot, en lukte het geregeld!
Rond een uurtje of 2 was ik echt helemaal kapot en vond ik het wel genoeg dus ging ik nog wat bijslapen op het strand. Rond 4u gingen we toch al weer terug, want we moesten nog 3,5u terug naar Sydney rijden en niet te laat aankomen.

Uitgeput maar volmaakt lag ik zondag avond in mijn bedje. En toen realiseerde ik me dat ik de dag erna aan mijn laatste stage weekje ging beginnen. Het was zeg maar redelijk moeilijk om mezelf mijn bed uit te krijgen maandag morgen, maar ik moest toch echt. Maar op het werk was het heel relaxed omdat dinsdag Australia Day was, dus er op maandag al niet veel gewerkt werd. Ook mocht ik al om 4u naar huis. En omdat je op een vrij dinsdag toch kunt uitslapen ben ik met Mel en Michael (die het weekend ook hadden gesurft) en Emmy en Willem gaan stappen om vervolgens dinsdag nog steeds moe wakker te worden.

Maar ook gisteren moesten we er weer op uit, want je kunt als toerist Australia Day niet missen natuurlijk. Dus met een vlaggetje op ons wang gingen we de stad verkennen. Eerste wat rondgelopen, terrasje gepakt, broodje worst gegeten, weer wat rondgelopen, lekker eten, iemand uitlachen omdat ze de yell van het NieuwZeelandse rugby team ging doen in haar eentje in the middle of iedereen en toen nog wachten op het vuurwerk. Kreeg ik eindelijk mijn verjaardags vuurwerk, dus voelde me een klein beetje jarig gisteren. Na 10 minuten waren al de restjes van oudjaar de lucht in geschoten dus was het weer hoog tijd om richting huis proberen te gaan tussen alle duizenden mensen in Darling Harbour!

En toen was het weer tijd voor stage vanmorgen… pff, nog steeds niet bijgeslapen maar ach dat doe ik over 2 weken in het vliegtuig wel! Het is tijd voor de laatste loodjes, dan een weekje welverdiende rust en dan kom ik jullie weer vervelen!

Liefs Loes




P.S.: weer wat nieuwe foto’s op hyves…

  • 27 Januari 2010 - 11:56

    Kristel:

    Jammer dat je dat surfen in Nederland niet kunt blijven doen. Zijn je verbrande kuiten al weer een beetje normaal gekleurd? Wat dat doet echt zeer :S

  • 28 Januari 2010 - 15:29

    Wies:

    Hallo Loes,
    Op het moment dat ik dit berichtje type lig jij waarschijnlijk nog te slapen en begin jij als je wakker bent aan je laaste stagedag.Maak er maar een leuk afscheidsfeestje van en dan nog een weekje genieten van de zon en van Australie.Hier is de zon er ook,maar wel tussen de winterse buien door en een stevige noorden wind. Dus het zal wel even wennen zijn als je terug bent.

    Verder zijn de eerste onderdelen van de carnavalswagen klaar en wel in kleur. Wel moet er nog flink geplakt worden dit weekend(met gastplakkers)anders is de wagen niet op tijd klaar en heb jij niets meer te doen. We doen hier ons best dit weekend en alles zal wel goed komen en als andere jaren. Veel plezier nog de laaste week en tot gauw.

  • 04 Februari 2010 - 11:52

    Tante Mieke:

    hey loes,

    hier net weer een paar glibberige gladde dagen achter de rug, het viel niet mee om heelhuids op t werk te komen met de fiets,
    maar t is toch weer gelukt deze week en volgende week wachten we maar weer af.
    Wat zal jij af moeten kicken van dat lekkere weer daar naar t kouwe kikkerlandje hier.
    geniet er nog maar lekker van deze week dan zien we je volgende week! alvast een goede terugreis gewenst!
    liefs fam van zon

  • 06 Februari 2010 - 11:54

    Wies Wouters:

    hey Loes,
    De laatste dagen in Australie.Bereid je maar alvast voor op de winterse temperatuur hier,want de weerman voorspelt alweer vorst als jij terug bent.Vandaag is het maar een trieste,grijze dag,maar vanavond hebben we een groots feest,3 jarige ineen,Oma,Ome Andre en Lisan en morgen weer jullie mam haar verjaardag.Je mist weer veel,maar as donderdag ben je weer van de partij,
    neem ik aan,bij Ireen,
    Tonnie en het afscheid
    van Kristel.De carnavalswagen gaat ook goed.Leuk plakweekend gehad en weer gedanst met Chuck.Drupske en Femke zijn flink aan het spuiten,maar zullen dinsdag nog niet klaar zijn schat ik in.De laatste loodjes zijn voor jou.Tot woensdag op de sponsor-avond en een goede reis toegewenst.

    Groetjes Wies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Creatief, sportief, reislustig, fotografe en een familie mens!

Actief sinds 06 Aug. 2009
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 26232

Voorgaande reizen:

30 Juni 2013 - 31 Januari 2014

Explore the world 2.0

16 Augustus 2009 - 09 Februari 2010

Op stage in Australië

11 Juli 2014 - 30 November -0001

Reizen en werken

Landen bezocht: