Waar ben ik punt nu of... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Hoek - WaarBenJij.nu Waar ben ik punt nu of... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Hoek - WaarBenJij.nu

Waar ben ik punt nu of...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Loes

11 Januari 2010 | Australië, Sydney

... waar ben ik nu eigenlijk allemaal geweest. Want dat we ontzettend veel gezien en gedaan hebben de afgelopen drie weken is een feit. Om een lang verhaal kort te maken, zal ik het proberen samen te vatten:

Op 15 december ben ik na mijn werk naar Sydney Airport gegaan om papa en mama op te halen, die een vermoeiende 30 uur durende reis achter de rug hadden. Met de taxi weer terug naar mijn huisje waar ze vervolgens in een diepe slaap zijn gevallen. Ik moest die week nog gewoon werken dus moest er nog vroeg uit. Terwijl ik druk bezig was zijn papa en mama Sydney gaan verkennen. Donderdag was ik klaar met mijn werk voor 2009 maar vrijdag stond de grote Xmas Party van mijn stage nog op het progamma. Om 11u begonnen we met champagne, vervolgens werden we in 3 bussen naar een lunch cafeetje gebracht en rond een uur of 5 werd het bier drinken op Kings Cross. Om half 2 ’s nachts vond ik de dag wel lang genoeg en was het tijd voor een kort nachtje, want op zaterdag begonnen we aan onze drie-weekse Ozzie Road Trip.

We begonnen met een rit van Sydney naar Canberra, de hoofdstad van Australie. Bij ons slaap adres konden we fietsen meenemen en zijn we op de fiets het stadje gaan verkennen. De wegen en de hele stad was ontzettend gestyled en strak, dus vond het niet zo mooi, maar dan hebben we in ieder geval de hoofdstad gezien en Capital Hill waar de regering zit. Van Canberra zijn we via de Snowy Mountains en een nachtje in Wangaratta naar Melbourne gereden waar we te voet de stad verkend hebben. Natuurlijk moesten we ook even de tennisbanen van de Australian Open bekijken en we konden zelfs zo het stadion en de banen oplopen. (Voor de Nederlandse spelers als die er zijn dit jaar; ik heb baan 4 een kusje gegeven, dus dat moet jullie wel geluk brengen en anders Hup Federer en Kim Klijsters!)

Een stukje voorbij Melbourne op weg naar Adelaide hebben we een schitterende tocht gemaakt over de Great Ocean Road, een hele mooie kust lijn met hoge rots wanden. Na nog twee stops voor een overnachting en wat gevaar voor bosbranden, zijn we op de 24e aangekomen in Adelaide. Ook daar natuurlijk de stad bekeken, maar die vond ik een beetje tegen vallen vergeleken met Sydney en Melbourne. Heel veel kerkjes en niet echt mooie hoge gebouwen. Ook hier hadden we maar 1 dag, want op eerste kerstdag zijn we via Sydney naar Cairns gevlogen met een ‘heerlijk’ kerstdinner in het vliegtuig!

Hier begonnen we aan ons tweede auto avontuur. We hadden twee dagen in Cairns, dus zijn we een dagje naar Daintree National Park gereden, wat gewandeld en regenwoud bekeken. De dag erna begonnen we aan onze route naar beneden met een nachtje in Townsville op weg naar Airlie Beach. Ook daar zijn we twee dagen gebleven. Hier zijn we met een dagtrip boottocht rond de Whitsunday Islands gevaren. Met een stop op Whithaven beach en wat snorkelen in de Great Barrier Reef waren we om 6u weer terug en hebben we een heerlijk dinner gehad langs het water.

Na Airlie Beach zijn we een groot stuk doorgereden naar Rockhampton, waar we voor mijn verjaardag en Oud&Nieuw ook bleven. Dankjewel voor jullie smsjes/berichtjes allemaal en dankje wel voor wat kadootjes en de kaartjes! :D Heel raar een verjaardag zonder jullie allemaal, maar gelukkig waren papa en mama er en hebben we ook nog een stuk taart op, dus had wel een klein beetje verjaardags gevoel. Helaas hebben ze niet overal in Australie vuurwerk dus moesten we het vuurwerk van Sydney op TV kijken om er iets van te zien. Een beetje raar en we hadden alledrie niet echt een oudjaar nieuwjaar gevoel, net zoals we dat niet echt met kerst hadden, maarja wat wil je met 30graden en een lekker zonnetje in plaats van 10cm sneeuw en -15!! Ik hoop dat het in februari wat beter is, anders vries ik vast denk!

Op 1 januari reden we weer door naar Maryborough, waar vanuit we een dagje naar Fraser Island zijn geweest, het grootste zand eiland ter wereld. En met zand bedoelen ze ook heel veel zand, los zand, geen normale gladde wegen! We zaten met 30 mensen in een busje dat werd bestuurd door een Australische Duitser. En zoals sommige nu al misschien denken, nee dat was niet veel goeds. Gelukkig zaten er riemen in de bus, want die hadden we wel nodig zo hard hij reed op een “weg” met gaten van een halve meter diep ofzo en wortels van bomen die uitstaken. Hoewel het af en toe klonk alsof hij de hele bus kapot reed, heeft hij het toch goed volgehouden tot een half uurtje voor dat we op de ferry moesten. De 4Wheel drive hield ermee op, dus moesten we verder op de 2Wheel drive. En die gozer bleef maar op zijn gaspedaal drukken. Maar alles overleeft en zo hebben we de hele dag lekker zitten hobbelen (zo erg dat mijn buikje er een beetje raar van werd, maar toch alles binnen gehouden!), dat we savonds tijdens het eten nog zaten te schommelen, heel apart!
Na dat avontuur was het weer tijd voor de volgende stad en wel Brisbane. Deze stad viel weer beter in de smaak en hebben we weer een dagje rondgelopen om het centrum te verkennen. Alleen had ik zelf niet zo goede dag en heb ik mijn kleine cameraatje gesloopt, maartoch!

Van Brisbane zijn we langs de Gold Coast (zeg maar de Costa Brava van Australie), naar Byron Bay gereden. Weer ontzettend toeristisch met veel jongeren, maar een gezellig dorp met een mooi strand en een grieks tentje waar je heel goed kunt eten!
Na nog twee dagen rijden en een overnachting in Port Macquarie, kwamen we weer dicht bij Sydney, maar hebben we nog even de afslag naar de Blue Mountains genomen. Dacht ik dat de vakantie er bijna op zat, gaan we nog een dag wandelen. Een ontzettend mooie, maar ook een vermoeiende dag. Want als je bijna 1000 trap treden omlaag gaat, moet je meestal ook ergens die afstand weer omhoog. Pff, viel dat even tegen. Maar zoals alle andere dingen, gewoon weer overleefd (met wat moeite) en hebben we onszelf op een lekker smoothie getrakteerd! En toen was het al weer zondag 10 januarie 2010 en was het tijd om weer terug naar Sydney te rijden. Wat wasjes gedraaid en vroeg gaan slapen wat vandaag ging de wekker gewoon weer om 7u en is het weer tijd voor stage.

Nog drie weekjes werken en dan een weekje vrij en dan zegt mijn vliegticket dat ik naar huis moet komen! Het was een ontzettend mooie en vermoeiende vakantie, maar eigenlijk nog veel te kort om alles goed te bekijken. Maar zeer zeker genoeg gezien en genoten van alles. Sorry voor het wat lange verhaal, maar veel korter kon ik het niet krijgen. Ik zou er nog zo veel meer over kunnen vertellen, maar dat doe ik dan thuis maar weer!
Het enige wat ik nog kwijt will en wat ik ontzettend vet vind, is dat we heel veel dieren in het wild hebben gezien; Kangaroes, Wallebies, Koala, Dolfijnen, Kassowarie, Slang, Krokodil, Zee-Arend, Schildpadden, veel vissen natuurlijk en allerlei vogels. Toen we in de Australian Zoo liepen hadden we alledrie zo iets van, die hebben we gezien en die en die, haha... Veel leuker om ze in het echt te spotten!

Nou, ik hoop dat iedereen een gezellig kerst en een mooi Oud&Nieuw feest heeft gehad. So Happy New Year to you all and see you soon!

Liefs Loes

  • 11 Januari 2010 - 05:54

    Annet:

    hee loes!!

    allereerst nog gefeliciteerd, en een gelukkig nieuwjaar!
    je hebt het erg naar je zin gehad zo te lezen.
    ook hier in Afrika hadden we niet echt een kerstgevoel, en met nieuwjaar kon je hier ook amper vuurwerk spotten.
    volgend jaar maar weer gewoon lekker in Nederland :D
    succes nog je laatste weken
    en ik zie je over 3 weken dan wel weer ergens door Gilze lopen!

    xXx

  • 11 Januari 2010 - 09:01

    Judith:

    Hoi lieve Loes,

    wat een verhaal, ik heb weer een nieuwe vakantiebestemming op mijn lijstje staan. Lijkt me zo gaaf om die dieren allemaal live te zien. Mocht je ze ook aaien????
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag en de aller beste wensen voor 2010. Geniet er nog van, die laatste weken. Het is jammer dat het zo snel is gegaan. Gelukkig ben je wel op tijd terug voor carnaval, want dat mag je natuurlijk niet missen. Hoe ga je verkleed, als Aussie?

    See you soon, take care!
    kus Juud

  • 11 Januari 2010 - 10:10

    Kristel:

    Hee Loes, klinkt echt gaaf allemaal :D Bij mij staat Australië ook zeker op mijn to do list ;) Geniet nog van je laatste weken, want de tijd gaat snel!!

    Liefs Kristel

  • 11 Januari 2010 - 10:37

    Chuck:

    Hey Loes,

    Zo in de wilde natuur daar in Australie lijkt me echt vet:D. Wel een mooie ervaring zoiets. Geniet er nog van en kom maar snel weer terug want Walles kan het nimmer uithouden;). Succes nog met je stage.

    Gr Chuck

  • 11 Januari 2010 - 15:48

    Andrea Hermans:

    heej, blijf nog maar lekker even in het zonnetje! Sneeuw is heel erg leuk, maar ook koud. Is het nog steeds leuk op je stage? Ik vind het persoonlijk wel weer heel raar om naar school te gaan na Amerika en de stage. Ik ben er een beetje uit zeg maar. Maargoed... succes nog in de laatste daagjes ennuh maar hopen dat 2010 een goed jaar is want dat jaar is voor jou net iets langer dan voor alle Nederlanders!

  • 11 Januari 2010 - 16:00

    Eefje:

    Nou, zo'n vakantie zal wel zwaar zijn geweest ;)
    Geniet nog even van de laatste weken en tot over een maandje!

    Groetjes,
    Eefje

  • 12 Januari 2010 - 17:03

    Wies:

    Hey Loes,
    Ik dacht dat je van de aardbodem verdwenen was,maar niets is minder waar.Geen bericht is meestal ook goed bericht in zo'n situatie.
    Heerlijk vakantie in de zon en hier een winters weertje en eindelijk kan er geschaatst worden.
    Het marathonschaatsen op natuurijs is begonnen en nu wachten op de elfstedentocht.Eerst een dooi aanval en daarna weer vorst volgens Johan Verschuren. Wie weet is het nog winters als jij terug bent.Maak er nog wat van die laatste weekjes en tot gauw.
    Groetjes

  • 14 Januari 2010 - 09:37

    Ellen W.:

    Ik heb net even de kaart van Australië erbij gepakt om je reis te kunnen volgen, maar dat is nogal een afstand die jullie afgelegd hebben!!
    Van zuidoost-Australie naar zuid, naar noordoost- vliegen en dan weer terug rijden naar zuidoost.

    Ik kan me voorstellen dat er deze eerste week werken niet veel uit je handen is gekomen, want dat is nogal een overgang na zo'n (waarschijnlijk vermoeiende) reis.

    Nog veel plezier de laatste 4 weken, het aftellen is begonnen.

    groetjes,
    Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Creatief, sportief, reislustig, fotografe en een familie mens!

Actief sinds 06 Aug. 2009
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 26227

Voorgaande reizen:

30 Juni 2013 - 31 Januari 2014

Explore the world 2.0

16 Augustus 2009 - 09 Februari 2010

Op stage in Australië

11 Juli 2014 - 30 November -0001

Reizen en werken

Landen bezocht: