Ik schrijf je naam met... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Hoek - WaarBenJij.nu Ik schrijf je naam met... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Hoek - WaarBenJij.nu

Ik schrijf je naam met...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Loes

02 November 2009 | Australië, Sydney

…een vliegtuig in de lucht!?!? Huh, ja dat zag ik van de week ineens. Ik woensdag om 18u naar huis vanuit mijn werk en er stonden allemaal mensen naar boven te kijken. Toen ik ook keek zag ik een vliegtuig dat bezig wat met MARRY ME te schrijven. De rest van de naam was al weer vervlogen. Daarna werd het nog afgemaakt met een hartje. Aaah, zo lief. Zoiets wil ik ook als ik ooit ten huwelijk wordt gevraagd (hint hint :P)

Maar ik zal even voor aan de week beginnen. Op maandag leek het weer een wat saaie dag te worden. Flimpjes kijken en wat informatie opzoeken; the same old song ;) Maar toen ronde en uurtje of 13 kwam Simon naar me toe om te vragen of ik wilde helpen bij een shoot. Ze gingen een voorbeeld voor een nieuwe reclame filmen om te kunnen laten zien, zodat het door iemand gekocht wordt en er in geinvesteerd wordt. Er stond een mooi green screen klaar, wat lampjes erop gericht, camera ervoor, monitor erbij en een mannetje met de microfoon. Ik mocht plaats nemen naast de producer en kijken of het talent zich aan de tekst hield en er dingen waren die me opvielen tijdens het filmen, dingen die fout zouden kunnen zijn. Niet zo heel moeilijk, maar hey het was mijn eerste shoot en het is altijd beter dan achter mijn buro zitten. Dat zou ik wel vaker willen doen.
‘sAvonds na het werk de trein naar Edgecliff gepakt om bij Emmy te gaan eten en weer wat bij kletsen.

Helaas was het dinsdag weer gewoon werken achter mijn laptop, filmpjes kijken en informatie opzoeken. Alles wat ik bekeek ging over dingen boven op en onder het water. Er kwamen dus allerlei rare boten, aparatuur en machientjes voorbij, wat me erg deed denken aan de titanic. Dat herinnerde me eraan dat het weer es tijd was om de titanic te gaan kijken. Dat gevoel heb ik de heel week gehad en nog steeds heb ik hem niet gezien. Ach, als het moet kan ik em al wel dromen denk ik. Misschien al iets te veel gezien.
Woensdag was het weer ongeveer hetzeldfe. Mocht ook nog wat opzoek naar oude tapes, dingetjes opnieuw ordenen en kletsen. Dat was de grootste activitiet van deze dag. ‘sMorgens kon ik me al niet zo concentreren dus ‘smiddags was het helemaal een ramp. Gelukkig wel een gezellig met collega’s kletsen. Dus niet zo heel veel werk verricht die dag, maar hey dat mag ook wel eens een keer.

Donderdag mocht ik weer mee gaan filmen. En deze keer op pad naar Cricket NSW. Voor een nieuw programma volgen ze allerlei sporters met blesssures dus nu gingen we opweg naar een cricket speelster die haar sleutelbeen had gebroken. En het was ook nog de opening van het nieuwe seizoen. Best groot allemaal, ook omdat het heren team vorig jaar Australisch kampioen was ofzo. Er waren allemaal bekende mensen (weet ik veel, ik ken ze niet :P) en dus ook andere pers voor nationale televisie. Wij hoefde bij de opening eigenlijk niet te filmen, maar wel leuk om erbij te zijn. Wij kwamen voor de training van de dames, voor wat interviews. Helaas kon ik niet zo veel doen als alleen het microfoontje goed opklippen, wat aantekeningen maken en spullen dragen. Leuk :P haha… Stiekem leer je er wel wat van, maar zou veel liever zelf filmen.
Donderdag avond stond trapeze op het programma. Ja dat wat ze in het circus altijd boven in de tent doen. Wat collega’s doen dat elke week dus ik ging een keertje mee kijken om te beslissen of ik het volgende week ook wil doen. En ik heb besloten dat ik het gewoon een keer ga proberen. Al is het wel een beetje hoog (en zoals ik in de laatste jaren heb geleerd dat ik nog iets van mama heb geerfd: een lichte vorm van hoogtevrees…) Ben dus benieuwd hoe het zal gaan.

Vrijdag was weer een day at the office, maar wel een speciale dag. Het was Bandana day. Je koopt dan voor 3 dollar een sjaaltje, wat je de hele dag draagt (op je hoofd, om je nek of je pols maakt niet uit). Daarmee steun je kinderen met kanker. Dus veel hadden z’n sjaaltje. En dat was niet het enige. We vierde ook Halloween. Dat is officieel de 31e, maar omdat we niet op zaterdag werken, mochten we vrijdag verkleed naar het werk komen. Ik had een goede smoes, omdat ik natuurlijk niet toevallig verkleedkleren uit Nederland had meegenomen. Maar was toch maar helemaal in het zwart gekleed, dat kwam het dichtste in de buurt. Er waren e rook niet heel veel verkleed, maar sommige hadden erg mooie sminck of maskers en pruiken. Dit leidde er wel toe dato ok deze dag de productiviteit wat minder was dan normaal, ach.

Zaterdag ben ik overdag de stad in gegaan en wat geshopt en gewoon rond gelopen. Genoten van het mooie weer. (want na 1,5 week van bewolking en best wat regen, scheen eindelijk het zonnetje weer volop). ‘sAvonds zijn Emmy en ik naar een Halloween party geweest in Surry Hills. Het was net carnaval, maar dan was iedereen een beetje enger verkleed. Met veel kletsen en dansen was het een zeer geslaagde avond.

Zondag stond er een dagje stand voor de boeg. Met Emmy en Floor (haar huisgenoot) hebben we eerst een stukje gewandeld langs de tentoonstelling “Sculptures by the sea”. En zoals dat het al een beetje zegt, staan er langs de kustlijn van Bondi naar Coogee ontzettend veel (mooie, lelijke en aparte) sculpturen. We hebben niet het hele stuk gelopen, want het was warm en er waren zo ontzettend veel mensen. Dus toen zijn we lekker op het stand gaan liggen. Lagen we rustig, begint er weer een vliegtuig iets in de lucht te schrijven. Deze keer was het reclame. Wij waren al weer iets TE romantisch aan het denk en raden welke naam het zou worden. Viel dat even tegen...
Na een tijdje liegen was het tijd voor mijn eerste duik in het toch nog best koude water. Maar na 2min was ik daar al weer aan gewend en was het lekker zouthappen en proberen te blijven staan met de wat hogere sterke golven. Dit was mijn moment waar ik besloot dat het hoog tijd wordt voor surflessen. Dus dat ga ik komende week ofzo maar eens uitzoeken.
Op de terugweg zag ik vanuit de trein nog een grote boot in de haven liggen. Sinds een paar weken is het Cruise seizoen weer begonnen, dus komen er ook allerlei schepen naar Sydney. Op deze stond toevallig AMSTERDAM! En over een paar weken komt VOLENDAM ook nog langs :P Weer een stukje Nederland even in Sydney.

Zo pff,… en nu zit ik weer op kantoor achter mijn laptopje. (Ja en dit is natuurlijk in mijn pauze he, niet onder werktijd!) Ik kwam er zojuist nog achter dat ik aan mijn 11e week begonnen ben van mijn stage. Dat betekend dat ik daarmee al over de helft ben. Gaat stiekem toch best snel. Maar nog mooie dingen voor de boeg:
- Papa en mama hebben hun reis geboekt, dus die komen over 6 weken al hier een maandje naartoe.
- Beetje surfen
- Genieten van het weer!
- Hopelijk toch nog wat meer filmen op het werk
- En waarschijnlijk nog veel meer

To be continued…

Liefs Loes





Wat nieuwe foto's op http://lo0esj3.hyves.nl

  • 02 November 2009 - 11:59

    Chuck:

    Hey Loes,

    Nou dan weet Walles wat hem te doen staat, haha. Maar dat moet Walles vast wel lukken;)...Hopelijk hoef je volgende week nimmer zoveel te lezen en maak je er een iets productievere week van;). Succes daar nog.

    Gr Chuck

  • 02 November 2009 - 13:42

    Drupske:

    Als Walles het niet doet, dan doe ik het wel voor jou horw, want het zou wel een beetje flauw zijn natuurlijk als hij het na zo'n (met nadruk op STILLE) hint nog niet doet:P:P
    Maar Halloween lijkt me ook wel x leuk om te zien, alleen carnaval blijft natuurlijk wel het toppunt ofniet?
    En wel vet als je surfles gaat nemen, schijnt idd heel leuk te zijn hoor je altijd.
    Succes ermee iig!!en met je stage natuurlijk!
    Xx Drupske

  • 02 November 2009 - 14:22

    Kristel:

    Wat een subtiele hint haha. Moet dat vliegtuig ook nog per se in Australië vliegen of mag Nederland ook? :P Dat jij al op de helft zit, betekent voor mij dat het nog maar ruim 3 maanden duurt voordat ik vertrek! Pfff..gaat toch stiekem best snel.

  • 02 November 2009 - 15:35

    Vetje:

    Hey loesje, wat een verhaal, hoe lang heb jij pauze :P

    iig een hoop te doen zo, k heb vanaf hier eiglijk weinig nieuws, beetje met de vrouwloze mannen een pintje pakken in de tip, en aangezien jij weg bent is walles ook min of meer vrouwloos dus die heeft mij en briene gezelschap gehuoden zaterdag in de tip.
    t begint hier al erg herfstig te worden, al lekker guur weer.

    de mooiste beweging op de wagen is getest vrijdag, ik mocht proefkonijn zijn en was wel vet, kan natuurlijk nie in details treden maar je grote broer heeft er een filmke van gemaakt

    mn bus reed me vanmorgen gewoon voorbij omdat ie vol zat.

    ik heb nog rolgordijnen opgehangen op mn slaapkamer aan de straatkant, want t bord van brands schijnt fel snachts en ik moet het godver donker hebben.

    oja en briene is aant oefenen voor zn trip naar de noordkaap met aardappelen in zn fietstassen.

    da is wel het spannendste hier in gils de laatste tijd.

    hallee

  • 09 November 2009 - 14:57

    Walles:

    Pff, de lat wordt hier wel erg hoog gelegd he ;)

    Ik kom dus dit seizoen niet meer bouwen, ik heb vliegles!!

  • 10 November 2009 - 15:05

    Wies:

    Hey Loes,
    Als Ralf vliegles gaat nemen,wordt VV Gilze zeker kampioen,want dan gaat er geen enkele bal meer in het net zoals afgelopen zondag in Raamsdonk. Maar misschien lag het wel niet aan hem maar aan de verdediging(Heb nl de wedstrijd niet gezien).
    Die vlieglessen laat nog maar eventjes uit je hoofd Ralf, want Nie Maauwe heeft je nodig en een huwelijksaanzoek kan altijd nog na carnaval 2010.Loes niet ongeduldig worden,maak eerst je stage af en laat dat huwelijksaanzoek maar in Nederland plaatsvinden dan zien wij er ook nog misschien iets van daar boven in de lucht.

    Hopelijk mag je wat vaker mee op de set, zodat je stage wat leuker gaat worden. Succes en tot horens.

  • 17 November 2009 - 14:11

    Edje:

    Heeey Loesje,

    altijd leuk die belevenissen hier te lezen op jouw site!! Jammer alleen dat het allemaal zo veel lezen en filmpjes kijken voor je is... Maar ja, dat zal er wel bij horen. Geniet van het mooie land daar en maak er wat moois van!!

    Groetjes,

    Edje

  • 19 November 2009 - 11:40

    Tante Mieke:

    he loes,

    alweer 2 weken geleden dat we je laatste verslag konden lezen, is t leven er zo saai dat je niks meer te melden hebt of is je computer kapot?
    gelukkig blijf ik via je zus en mam ook op de hoogte van jouw reilen en zeilen, vandaar dat ik ook niet elke dag op je site kijk hoe t gaat.
    in ieder geval is sint weer in t land, in australie komt zeker alleen de kerstman of doen ze daar ook daar niet aan?
    ben benieuwd,
    groet en dikke kus,
    tante mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Creatief, sportief, reislustig, fotografe en een familie mens!

Actief sinds 06 Aug. 2009
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 26226

Voorgaande reizen:

30 Juni 2013 - 31 Januari 2014

Explore the world 2.0

16 Augustus 2009 - 09 Februari 2010

Op stage in Australië

11 Juli 2014 - 30 November -0001

Reizen en werken

Landen bezocht: