En na regen komt... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Hoek - WaarBenJij.nu En na regen komt... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Hoek - WaarBenJij.nu

En na regen komt...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Loes

23 September 2009 | Australië, Sydney

... Een zandstorm :S

Vanmorgen om 6u werd ik al wakker. Ik zag een oranje gloed over mijn kamer. Toen ik naar buiten keek was alles oranje. Maar met mijn suffe hoofd niet verder bij nagedacht en nog een uurtje geslapen. Toen mijn wekker om 7u ging en ik mijn oogjes weer open deed was het nog steeds oranje. Ik snapte er helemaal niks van. Ook Sadhana was al wakker en wist me te vertellen dat het een zandstorm was. Wejoohw, het was woestijn zand...

Ik ben met Sadhana naar het werk gereden en het was fascinerend om rond te kijkenonderweg, hoewel je niet echt heel ver kon kijken! HOge gebouwen verdwenen in de stofwolk, alles had een oranje gloed en de zon kon er met geen mogelijkheid doorheen komen. Voor Sadhana was het niet helemaal tof want ze heeft astma en soms nogal moeilijk om fatsoenlijk adem te halen. Maar gewoon niet naar buiten gaan als het niet nodig is.

Toen ik net weer naar huis ging was het al ver weg. Maar het waait nog steeds ontzettend hard dus ik ben benieuwd hoe het morgen ochtend is.

Wat ze hier op het nieuws zeggen is dat het een van de ergste vervuiling is sinds 70 jaar. Onzettend groot dus. Ook wel bijzonder om da mee te maken, als het maar niet te lang duurt ;)

Als ik meer nieuws heb horen jullie het ook...

Liefs Loes


P.S.: Foto's op hyves

  • 23 September 2009 - 10:47

    Chuck:

    Hey Loes,

    Bij ons lieten ze ut vanmorgen ook al op ut journaal zien. Dus ut is big news. Was wel apart om dat te zien. Zaten je neusgaten uiteindelijk niet verstopt;)? Wel leuk om zoiets mee te maken denk.

    Gr Chuck

  • 23 September 2009 - 12:23

    Wies:

    Hoi Loes,
    Heb je al mondkapjes gekocht,voor de stof uit je lichaam te houden of gewoon niet gaan werken en binnen blijven met de ramen dicht.Dus luchtvervuiling is er ook in Australie.Hier in Tilburg vorige week ook 80 km rijden op de A 58 ivm smog en dan ook nog een snelheidsmeting erbij,waardoor er veel geflitst zijn .Ik denk dat ik ook een van de gedupeerde ben.Reed 90 km. We wachten af. Zo te lezen gaat het wel daar en zo af en toe een dip hoort erbij anders zien we je misschien niet meer terug in Nederland en dat zouden wij toch wel betreuren. De groetjes van Peter en mij en ook van Jeroen.

    Hij vond het heel leuk dat je zovroeg een wake-up felicitatie stuurde.

  • 23 September 2009 - 12:45

    Vicky En Jos:

    Hey Loes,
    idd zoals chucky al zei, vanmorgen om 8.00 werd er mee geopend op het nieuws. En ook op msn vandaag leuke plaatjes.
    Net of er is gefotografeerd in sepia. Dus moest meteen aan jou denken. Even checken of Loes er iets over schrijft. En jawel dus...

    Nou ja ook weer een ervaring rijker:)
    Liefs

  • 23 September 2009 - 17:18

    Tante Mieke:

    hee loes,
    waarschijnlijk het laatste berichtje vanuit nr. 12
    Al veel ingepakt, a.s. vrijdag beginnen we met verhuizen. ikzelf was deze week al vrij van m'n werk, gelukkig maar want ik was echt kapot van vermoeidheid, nu gaat t wel weer gelukkig.
    Na veel gebel, gemopper en uitleg geven aan KPN hebben we nu ook internet op nr 2a. tonnie blij!!
    enfin, hoop maar dat t goed blijft gaan met dat internetten want bij KPN zijn ze niet zo slim hebben we gemerkt.
    gelukkig dat t je daar
    weer wat beter gaat, maar ook hier in nederland hebben we af en toe n k..dag. Zoals je zelf al schrijft na regen komt zonneschijn (of andersom).
    Enfin, ik ga weer inpakken tot de volgende keer, vanuit 2a, groetjes xx tante mieke


  • 25 September 2009 - 16:47

    Vetje:

    haha vet, zo maak je nog eens wa meej he...

    hier hebben we hard doorgewerkt aan het verslag, we hebben het vandaag klaar gekregen dus mijn taak zit er op voor dinsdag wanneer we de presentaties hebben van onze onderzoeksweken. k had zelfs de middag vrij..

    verder gebeurt hier nie veel, vnaaf moeten we eerst biljarten, uit tegen de hooikar, en daarna maar weer op vrouwenjacht in de tip denk....

    vervelende sleur zo :P

    haha k spreek je nog wel
    hallee

  • 30 September 2009 - 16:16

    Kimberly:

    Hey Loes,

    een zandstorm... tis weer eens wat anders dan een bewolkte dag in Nederland.
    Je moet maar zo denken, weer een ervaring rijker.

    xoxo
    Kimberly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Creatief, sportief, reislustig, fotografe en een familie mens!

Actief sinds 06 Aug. 2009
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 26216

Voorgaande reizen:

30 Juni 2013 - 31 Januari 2014

Explore the world 2.0

16 Augustus 2009 - 09 Februari 2010

Op stage in Australië

11 Juli 2014 - 30 November -0001

Reizen en werken

Landen bezocht: