Na zonneschijn komt... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Hoek - WaarBenJij.nu Na zonneschijn komt... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Hoek - WaarBenJij.nu

Na zonneschijn komt...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Loes

22 September 2009 | Australië, Sydney

... regen. Jawel het was weer zo ver. Maar dat was vandaag. We gaan nu eerst live terug naar vorige week donderdag.
Hoewel deze donderdag niet zo heel interessant was. Opstaan, douchen en een ontbijtje, om 8u op de trein, 9u op het werk, 13u pauze, en om 18u naar huis. Wel kwam Jo nog naar me toe om te vertellen dat ik de vrijdag thuis mocht blijven. Ik denk echt dat ik te hard werk :P Maar op zich wel lekker, een dagje vrij. In ieder geval dat dacht ik. Wel lekker hoor, uitslapen alles lekker rustig aan en genoeg tijd om vanalles te doen. Maar had echt een k** dag dus heb vrij weinig gedaan. Op de onverwachte vrije dag voelde ik me ineens heel alleen. Dus even met mama gebeld :) (en Tante Mieke dankje voor het lieve smsje...) Maar gelukkig was de rest van het longweekend super.

Voor zaterdag stond er op mijn schema om van Coogee naar Bondi te lopen. Een mooie wandeling langs de kust. Ik ben met de trein en de bus naar Coogee Beach gegaan en vanaf daar begonnen. Het was een ontzettend mooie dag met blauwe lucht dus lekker om de dag langs de zee te wandelen. En de uitzichten waren ook super mooi. Veel rotsen, groen, water en hoge golven. Na 2,5u was ik in Bondi aangekomen waar ik nog een uurtje op het stand heb gezeten. Daarna nog weeste shoppen in Bondi Junction (eindelijk een nieuwe broek gevonden en 2 shirtjes, lekker zomers). Ik had met Emmy afgesproken dat ze daar ook naartoe kwam. Samen zijn we om 6u naar mijn thuis gegaan met de trein. Even opfrissen en klaar voor een avond stappen. We zijn begonnen met wat eten bij een italiaans restaurantje. Best lekker alleen de bediening was wat chaotisch. En we moesten eerst nog een fles rosé kopen want die moesten we zelf meenemen (dan hoeft het restaurant geen alcohol vergunning te hebben). Daarna hadden we het plan om een soort kroegentocht te doen om wat plekjes te ontdekken. Alleen zijn we in de 2e kroeg al blijven hangen want daar kwamen we een jongen tegen die we 2 weken geleden ook hadden gesproken bij de screening van Safina's film. Samen met 2 van zijn vrienden was het een gezellige avond. Toen naar huis (Emmy bleef slapen) en na een gebakken eitje om 3u gaan slapen.

Zondag toch maar de wekker gezet, want we wilde nog een nuttige zondag hebben. Rond 12u zijn we de stad in gegaan. Via Martin's Place (een autoloze straat) zijn we richting The Domain gelopen (een park). Voordat we verder de toerist uit gingen hangen hebben we een broodje gegeten bij alweer iets italiaans (vieze gladde versierders.. blegh, haha). We zijn door The Domain naar Hyde Park gelopen en een bezoekje gebracht aan St. Mary's Cathedral. Hier ook een kaarsje aangestoken. Toen had Emmy 3 adressen om voor een kamer te zoeken. Naar 2 ben ik mee geweest en allebei waren ze niet thuis (hoe dom, maargoed!). Daarna ben ik om 17u naar huis gegaan en een lekker diner gekookt. Beetje tv gekeken en lekker slapen.

Na een iets te korte nacht (want ik moest en zou de Rove Special kijken :P Soort Jensen, maar dan veel beter) kon ik nog verrassend goed uit mijn bed komen. Om 8u zat ik weer in de trein.
Toen ik op mijn werk kwam hoorde ik dat de show waar ik aan werk waarschijnlijk gaat veranderen. National Geographic heeft interesse om het te kopen maar wil wel wat veranderen. En vandaag vertelde ze me dat het heel hoog waarschijnlijk door gaat, dus wordt het wel interessanter voor mij. Het zou betekenen dat er in een studio gefilmd moet gaan worden, met een presentator en gasten in de show. Er zullen dan ook veel meer mensen nodig zijn om de show te maken, dus een groter team, leuker werk ;)
Ik ben benieuwd. Hopelijk kan ik jullie daar de volgende keer meer over vertellen...

Ik heb mijn dag op het werk vandaag afgesloten met een potje tafeltennis, ÉN gewonnen :D Girls beating the Boys :P Maar eigenlijk had ik gewoon eerder naar huis moeten gaan, want zodra ik in de trein stapte begon het te regenen. En niet net als de vorige keer zo'n 20 druppels, nee het kwam met bakken uit de lucht vallen. Heel Sydney in rap en roer want ze weten niet wat ze mee maakten. Overal op straat mooie riviertjes, wel lache. Ik ben gewoon door de hoosbuien naar huis gelopen want daar kun je toch lekker warm douchen en droge kleren aan doen. Dus dat had ik maar gedaan.

Zo, weer een heel verhaal. En is het voor mij weer bijna tijd om te gaan slapen.

Dank jullie wel voor al jullie reacties tot nu toe. Altijd leuk om te weten dat jullie ook een beetje aan mij denken.

En voor nieuwe foto's kun je weer kijken op hyves of facebook.

Tot snel...

Liefs Loes

  • 22 September 2009 - 13:51

    Chuck:

    Hey Loes,

    Wel interessant om te horen dat National Geographic ut over wil nemen! Vertel maar wanneer de uitzending op tv komt:P...Mijn stage bij Philips is tot nu toe vooral lezen, lezen en nog eens lezen. Begin dat wel een beetje beu te worden;). Dus ik weet nu precies hoe jij je de eerste week voelde van jouw stage voelde, haha;). Heel veel plezier nog daar in het zonovergoten Sydney.

    Gr Chuck

  • 22 September 2009 - 14:39

    Kristel:

    hee meid,

    Wat leuk dat je werk waarschijnlijk interessanter wordt :D Hier zijn we druk bezig alle spullen in dozen te stoppen en wat kom je dan een hoop ouwe rotzooi tegen zeg!! Maar goed, scheelt weer een hoop ruimte op mijn nieuwe kamer haha ;) Ik heb ook een eigen cameratje gekocht gisteren, dus ik zal binnekort toch echt eens wat foto's van het nieuwe huis sturen ;)

    Xx Kristel

  • 22 September 2009 - 16:29

    Yvonne:

    haha relaxen in jet park, dan met van die grote torens erachter zul je hier niet zien! ziet er opzich wel komisch uit,
    wel leuk dat het interressanter word en dan denk ik ook leuker dus dat is wel beter eigelijk, en eindelijk geslaagt met shoppen! haha wat een vreugde! :D
    weetje trouwens sinds dat je weg bent heb ik me eerste twee goals gemaakt :D haha genieten man, al twee keer in de krant xD, alleen dan zonder foto. haha we moeten het er maar mee doen.

    maja tot horens weer! (L)

    xLIEFS

  • 23 September 2009 - 06:29

    Briene:

    Hey Loesje,

    Hoe is het? Ik had nog even geen tijd om je verhaaltje te lezen maar zag hier vanochtend op het nieuws een bericht over een rode gloed over heel sidney? Zit jij er ook middenin?

    Succes daarmee in ieder geval!

  • 24 September 2009 - 14:07

    Coby Wouters:

    Hallo Loes,

    Ik las vandaag in de krant dat Sydney gisteren helemaal rood gekleurd is. Heb jij hierveel hinder van ondervonden? Verder lees ik in jou verslag dat het met jou stage goed verloopt en dat zich leuke ontwikkelingen voordoen. Wij zullen je op de voet blijven volgen.

    Groetjes Tante Coby

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Creatief, sportief, reislustig, fotografe en een familie mens!

Actief sinds 06 Aug. 2009
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 26228

Voorgaande reizen:

30 Juni 2013 - 31 Januari 2014

Explore the world 2.0

16 Augustus 2009 - 09 Februari 2010

Op stage in Australië

11 Juli 2014 - 30 November -0001

Reizen en werken

Landen bezocht: