Zit de week er zomaar weer bijna op... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Hoek - WaarBenJij.nu Zit de week er zomaar weer bijna op... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Hoek - WaarBenJij.nu

Zit de week er zomaar weer bijna op...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Loes

10 September 2009 | Australië, Sydney

... en is het dus weer tijd voor een klein verslagje van de afgelopen dagen.

Vorige week zaterdag was mijn rustdag. Heb lekker uitgeslapen, kamer weer wat opgeruimd, stofzuigd enz. Boodschapjes gedaan en een wasje gedraaid. Verder een beetje lamballen en Safina helpen. Safina had 's avonds de screening van haar film waar 350 man zou komen. Ik heb wat spulletjes voor haar afgewassen die ze nodig had en ze had me ook gevraagd om die avond wat foto's te maken. Ik ging dus om 5u al met haar mee naar het theater. Om 5.45u waren we er pas, pfff dat verkeer. Maargoed. Ook daar nog wat geholpen met klaarzetten en toen wachten tot dat alle mensen binnen waren. Heel toevallig kom ik een collega tegen die ook wat aan de film had mee geholpen, en Emmy (mede student) kwam ook. Na een goede speech begon de 79min durende docu. Erug mooi moet ik zeggen! Na de film nog wat drinken, klein beetje opruimen en naar de ´afterparty`. Niet echt heel speciaal maar wat gekletst met mensen die daar in de buurt woonde. Om 1u ongeveer thuis en na wa msnen lekker slapen...

Zondag ook lekker uitgeslapen en had gepland om wat te gaan shoppen. Aangezien 2 van 4 broeken die ik mee had genomen kapot zijn rond de kontzakken (ik zit ook veel te veel zittend te werken ;)) kan ik wel iets nieuws gebruiken. Helaas niks gevonden. Toen maar terug naar het centrum en op zoek naar de Nederlandse snackbar die er zou zitten... ja zou zitten, niet meer dus. Het heel gebouw waar het in zat is naar beneden gehaald, dus geen patatje oorlog en belse sate voor mij, dan maar McDonalds ;) had ik toch mijn frietjes...
's Avonds thuis nog gezellig met het thuisfront gebeld. Dat moest ook wel een beetje. Want het was een speciale dag; namelijk vaderdag!? Vaderdag, ja het was hier in Aus vaderdag. Overal op staat papa's met kindjes heel grappig. Maar ik moest mijn papa natuurlijk ook even feliciteren. Hij snapte er al niks van...
Na het bellen en nog een dosis Australia Idol op tv was het tijd om naar mijn bedje te gaan.

Want ja, mijn 3e week stage stond weer voor de deur. Ben nog steeds met hetzelfde bezig dus heel bijzonder om daar weer iets over te vertellen is het niet.
Ook maandag was het weer raak. Een gruwelijke regenbui en flinke onweer. Maar gelukkig kon ik tussen de buien door droog naar huis. Maar Kristel; ja het gaat weer. En zoals Briene al zegt na regen komt zonneschijn. De rest van de week is het weer prima weer.

Dinsdag was een wat korter dagje. Om 4u werd ik naar huis gestuurd. Dus ik was een keer vóór het donker thuis. Erg fijn

Woensdag was een rotdag. Voelde me niet echt top en de dag bleef duren. Heb echt een beetje zitten wachten tot dat het 18u was. Een beetje rondgelopen in het bedrijf en wat meegekeken met een editor. Hij was een bizar stuk aan het editen voor het programma Taboo over levensgrote vrouwelijke plastic poppen en mannen die een "relatie" met ze hebben. Het is iets wat je moet zien en niet echt kan uitleggen maar als ik zeg dat er een man was die heel geinspireerd naar zíjn pop aan het kijken was, kusjes gaf, hand in hand zat en over haar vertelde alsof ze 25jr geleden echt geboren was en beter is als een echte vrouw, dan kun je je er misschien iets bij voorstellen...
Toen in de trein naar huis zat ik al te bedenken wat ik ging koken. Iets snel en makkelijk want ik had echt geen zin en fut meer om te koken. Kom ik thuis en roept Safina: "we are having a dinner party, wanna join?", JAAAA :D en gelukkig kan ze ook goed koken. Wel iets te veel, maar dat was ook niet erg, kon ik dat vandaag als lunch eten op mijn werk, jammmie...

Ik vanmorgen allemaal lekker eten ingepakt om mee te nemen, samen met wat aardbeitjes voor de pitatmientjes. Bepakt en bezakt ging ik weer naar mijn werk. En ik dacht dat ik al overvolle treinen had gezien, maar vandaag was wel heel erg. Ik stapte al in dat ik dacht van kan ik er nog bij (maar ik duw me er wel tussen :P) komen er nog 5 bij! Al zou ik om willen vallen kon ik dat niet. Weer een ervaring rijker.
Gelukkig ging de tijd vandaag voor mijn gevoel weer wat sneller. Om 16.30 gingen we weer met z'n alle een programma kijken die de afgelopen tijd is gemaakt: vandaag ging het over mensen die de loterij hadden gewonnen en wat ze met hun geld deden. Net echt heel interessant, maar wel een lekker biertje en wat hapjes. Moeten ze vaker doen ;) Toen was het ineens 17.45 en vond ik het weer tijd om naar huis te gaan.
In de trein was het nu lekker rustig dus ik zat rustig naar buiten te kijken. Een mooie zonsondergang, rijden op de Harbour Bridge, overal lampjes. Mooi hoor. Ik dacht ook heel even dat ik veel sterren zag. Maar toen ze allemaal knipperde bedacht ik me dat het toch maar vliegtuigen waren, helaas. Dat had het plaatje nog mooier gemaakt. Ga nog een keer proberen daar foto's van te maken dus dan kunnen jullie ook mee genieten.

Nou dat was het wel weer.
En Vetje, leuk om ook wat verhalen van jullie kant te horen :D

Tot snel

xLoes

  • 10 September 2009 - 11:34

    Annet:

    haha daar ook al zo vroeg donker..
    niet echt fijn he!
    maar gelukkig gaan we hier ook naar de zomer toe, blijft het weer wat langer licht!

  • 10 September 2009 - 11:43

    Chuck:

    Hey Loes,

    Wat leuk om te lezen dat ut daar zo goed gaat en vooral dat je daar een Nederlands studiegenootje hebt ontmoet, kun je toch nog wat Nederlands praten;). Ik moet morgen mijn eindpresentatie van mijn interne stage gaan geven en dat is helaas int Engels:S. Kon ik maar net zo goed Engels als jij;). En maandag begint mijn externe stage bij Philips, heb er al zin in:D. Nog heel veel plezier daar en ik zie ut volgende berichtje wel weer verschijnen;).

    Gr Chuck

  • 12 September 2009 - 16:52

    Wies:

    Hallo Loes,
    De week gaat hier snel voorbij zeker als je veel feesten hebt.
    Vorige week vrijdag de bruiloft van Esther. Was erg goed,zaterdag sarah feest van Ingrid(moeder van Femke)Zondag reunie van schoolvrienden van Peter (HAS),maandag afterparty bloemencorso Zundert VIP van de Rabobank en gisteren bruiloft van Lieke Vermeer (mijn petekind),dus als peettante de hele dag feesten en morgen Woutersdag, jammer dat je er niet bij kan zijn,maar we zullen onze belevenissen maandag wel doorgeven.Nie Maauwe is volgens mij ook begonnnen aan de carnavalswagen,want Jeroen kwam woendsdagavond uit de bouwschuur met veel tekeningen en is de dag erop gaan rekenen en tekenen.Hij was een keer een avond vrij, kon in zijn huis niet veel doen,de werkvloeren zijn gelegd en de tegelzetter is nu aan de gang. Hopelijk gaat jouw werktijd de komende week ook zo snel,want je vervelen is ook zo wat.
    De groetjes van Peter en mij en werk ze.

  • 12 September 2009 - 20:28

    Tante Mieke:

    ha loes,
    heb effe tijd om jou te schrijven na het vele schilderen van deze week.
    de slaapkamers zijn nu al ver klaar, nu de overloop en badkamer nog..
    je ziet, ook bij ons vliegen de dagen voorbij, morgen effe niet werken want dan is t woutersdag, jammer dat je er niet bent maar dat zul je zelf ook wel vinden.
    leuke stukjes trouwens die je schrijft!zo blijven we op de hoogte. tot de volgende keer weer
    groeten van ons allemaal!
    tante mieke xx

  • 13 September 2009 - 13:17

    Vetje:

    Hey loesje, voor mij begint morgen de 3e week van mn project, zit net te bedenken dat ik dit project halverwege januari afrond dus als ik klaar ben hiermee duurt het nie lang meer voordat jij terug bent.
    ben nu bezig met een uitvoeringstechnische analyse over het plangebied en ik onderzoek nu inovatieve bouwmethodes voor betonnen hoogbouw. voor mij wel interessant.
    woensdag is vertrek ik voor 3 dagen naar de randstad, meerdaagse excursie waarbij we projecten gaan bezoeken in R'dam, A'dam en Den Haag. verder eiglijk weinig nieuws want heb je nog op msn gesproken dus je bent verder al op de hoogte.

    ohja we hebben gewonnen met biljarten, 6-4 :P

    nou de groeten aan Safina

    hallee

  • 14 September 2009 - 18:06

    Yvonne:

    om vier uur en dan net voort donker thuis? :O haha das wel echt minder dat het daar zo vroeg donker word,
    zo te lezen is het daar echt super druk. wel wat anders dan hier in Gils zo te horen, haha maar dat was te verwachten.
    nog veel plezier en werkse en alles wat je nog gaat doen, en kwacht wel weer opt volgende berichtje! :D

    xxx Yvonne!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Creatief, sportief, reislustig, fotografe en een familie mens!

Actief sinds 06 Aug. 2009
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 26224

Voorgaande reizen:

30 Juni 2013 - 31 Januari 2014

Explore the world 2.0

16 Augustus 2009 - 09 Februari 2010

Op stage in Australië

11 Juli 2014 - 30 November -0001

Reizen en werken

Landen bezocht: