Ik dacht dat het niet kon, maar het is echt... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Hoek - WaarBenJij.nu Ik dacht dat het niet kon, maar het is echt... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Hoek - WaarBenJij.nu

Ik dacht dat het niet kon, maar het is echt...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Loes

03 September 2009 | Australië, Sydney

... wat dan? Dat vertel ik zo ;) haha, eerst even updaten.

Mijn tweede weekje stage en het begint al een beetje te wennen. 's Morgens een kopje thee, computer aan zetten, praatje maken, beetje werken, kopje thee, werken, pauze, thee, werken en dan vanaf 14u gaat de tijd ineens niet meer zo snel maar toch elke dag uitzitten tot 18u. Maar gelukkig wordt het steeds gezelliger en vertrouwder. En daarnaast wordt mijn opdracht ook iets interessanter nu. Ik ben klaar met de 4000 onderwerpen doorlezen (wat neerkwam op 370 A4 pagina's engels lezen, in 7 dagen :S). Nu mag ik filmpjes gaan kijken en er dingetjes uithalen. Nog steeds veel op de computer, maar het is iets gevarieerder. Ook heeft mijn collega geregeld dat ik in de hele maand Oktober waarschijnlijk meerdere malen mee mag filmen. Misschien ook avonden en weekenden, maar dan heb ik door de week wat vrij. Dus ik heb nu al zin in Oktober.

Gisteren in de trein gezellig gekletst met iemand van de afdeling Rechten bij Beyond. Zij zit ook pas 4 weken bij het bedrijf dus ben niet de enige nieuwe. Ze is ook nog wat jonger en stelde ook al voor een keer te gaan stappen, dus dat is mooi :D

Maar vandaag was me toch een dag. Vanmorgen begon het al met een beroemdheid in de trein, tegenover mij. Als ik wilde kon ik hem zo aanraken... Pfoe! Maar ik kende em niet. Maar met goed onthouden wat er op zijn sport shirtje stond en daarna even google kwam ik erachter dat het een voetballer was van Central Coast Mariniers (dus.?!) tsja...
Daarnaast, had mijn trein wel 6 minuten vertraging op de terugweg. Waarom, geen idee. Ach, hebben we dat ook weer een keer meegemaakt. In nederland heeft elke trein onderhand vertraging, dus 1x kan ik wel hebben. Maar dan komt die trein uit eindelijk aan, gaat er een vrouw naast mij zitten van wel 70 jaar oud ofzo. Nou is dat niet erg, maar zo asociaal had ik nog nooit gezien: voeten op de bank, muziek aan dat ze het buiten nog horen en trekt een zak chips open. Ik miste alleen de sigaret nog...

Na dit alles mee gemaakt te hebben, komt het grote nieuws: ja het is echt, maar ook aan de andere kant van de wereld kan het regenen... Pff! In de afgelopen 3 weken dat ik hier al ben heeft het nog geen 3 druppels geregend, en sinds vanmiddag komt het met bakken uit de lucht. Ik dacht dat het hier al zomer was, maar ben nu toch weer terug in de winter. Brr, zomaar koud, 18 graden...

Morgen nog een dagje werken en dan zit mijn 2e stage week en mijn 3e Sydney week er al weer op.
Zaterdag ga ik samen met Emmy (Studie genoot van de NHTV die vorige week vrijdag is aangekomen) naar de screening van mijn huisgenoot haar nieuwe film. Ben benieuwd... Verder nog geen plannen, dus wat het is geworden, horen jullie dan weer...

Kus Loes

  • 03 September 2009 - 12:27

    Emmy:

    haha wat een leuk stukkie, alle belevenissen van een week sydney op een rij!
    A-sociale mensen zie je hier niet zoveel volgens mij. ze zijn eerder allemaal too nice to be true.
    wat een regen vanmiddag he? jeetje, het leek NL wel haha.. Gelukkig weten we dat de zomer er weer aan komt!
    Ik zie je zaterdag avond! Gezellig!
    Kus em

  • 03 September 2009 - 12:52

    Kristel:

    Wat een schok moet dat geweest zijn, die regen! Gaat het weer een beetje? :P

  • 03 September 2009 - 16:41

    Briene:

    De andere kant van de wereld lijkt net nederland:
    -Regen met bakken uit de hemel
    -Vertraging met de trein
    -Lange dagen achter de pc waar het na 2uur heel traag gaat..

    Maar na regen komt zonneschijn en na een werkweek komt weekend!

    Succes,

    Gr. Briene

  • 03 September 2009 - 18:18

    Wies:

    Als je in Gilze was gebleven was het vandaag ook regen. Het lijkt hier nu wel herfst,maar een troost bij jou wordt het zomer en hier echt herfst. Groetjes.

  • 04 September 2009 - 11:01

    M@rrie:

    Hey Loes,

    heb eindelijk je waarbenjij.nu gevonden! leuke verhalen hoor! en wat een tof bedrijf waar je stage bij loopt :)

    ik blijf je avonturen volgen,

    groetjes Marrie

  • 07 September 2009 - 14:21

    Vetje:

    Hey loes,

    we lezen nu alleen maar wat jij doet, en ik vind dat t ook wel een beetje van 2 kanten moet komen, dus ik zal je ook een beetje op de hoogte houden van waar ik mee bezig ben.

    vandaag had mijn bus onderweg vertraging opgelopen waardoor ik mijn trein miste. eigelijk wel kut want had om 10 uur afgesproken met mn groepsgenoten en k had al van te voren geklaagd dat ik wel eerder wilde beginnen, en nu wask dus zelf te laat.
    verder ben ik een beetje opweg met mijn bachelor-eind-project, zitten dus met 6 man in een groepje en we moeten een project in R'dam doen.

    verder heb ik nie veel plannen vant weekend, doe ze daar maar de groetne van mij

    hallee


  • 08 September 2009 - 12:08

    Kimberly:

    Och :P het scheelt in ieder geval dat je naar de zomer toe gaat... wij krijgen nog een winter te verduren -_-"

    Maarrrr.... :P stiekem toch wel jaloers hoor... had zelf ook wel in australie stage willen lopen. Het scheelt dat we volgend jaar nog hebben (A)
    Geniet er maar lekker van :)

    xoxo

  • 11 September 2009 - 15:02

    Vicky En Jos:

    Hey meid,
    Computer was kaduuk maar vandaag kwam de nieuwe binnen dus meteen ff checken hoe het met je is. Maar gelukkig we hoeven ons nog geen zorgen te maken. Tof voor je dat je het naar je zin hebt en ja bij deze enjoy your summertime.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Creatief, sportief, reislustig, fotografe en een familie mens!

Actief sinds 06 Aug. 2009
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 26220

Voorgaande reizen:

30 Juni 2013 - 31 Januari 2014

Explore the world 2.0

16 Augustus 2009 - 09 Februari 2010

Op stage in Australië

11 Juli 2014 - 30 November -0001

Reizen en werken

Landen bezocht: