Eerste weekje stage - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Hoek - WaarBenJij.nu Eerste weekje stage - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Hoek - WaarBenJij.nu

Eerste weekje stage

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Loes

30 Augustus 2009 | Australië, Sydney

Voor alles is een eerste keer en zo was het deze week de beurt aan mijn eerste stage ervaringen. Pfff, wat ging de wekker vroeg. Om 6.50... naja, 7u ging ik eruit en met een ontbijtje achter de kiezen richting de trein. Om 7.59 vertrok mijn trein en 13 stationnetjes, ontzettend veel mensen in 1 trein en 16,5kilometer verder kwam ik om 8.55 op station Artarmon aan. Vanaf daar ben ik naar mijn werk gelopen wat nog maar 5 mintuutjes was. Dus niet eens te laat op mijn eerste dag.
Deze dag heb ik ontzettend veel mensen ontmoet waar ik mee ga werken of die ik gewoon tegenkom (moet er echt aan werken om al die 216 namen te onthouden :P). Maar de voornaamste namen heb ik onthouden. Ik zit bij Jo, Scott en Clair op kantoor, en heb David als mijn baas.
Meteen stond er een apple notebook, een pc en een klein tv-tje op mijn bureau. Heel wat apperatuur die ik komende tijd ga gebruiken, maar voorlopig alleen nog maar mijn laptop van de zaak.

Wat is mijn opdracht nu precies... wel het volgende:
Vanaf de jaren 80 heeft beyond het programma Beyond 2000. Dat hebben ze 14 seizoenen gemaakt. Elk seizoen 25 afleveringen met elk 5-6 onderwerpen die aan bod kwamen. Die onderwerpen gingen over nieuwe uitvindingen, technische hoogstandje enz. Zoals mobile telefoon, auto ontwikkelingen, medische ontwikkelingen enz.
Nou gaan ze een nieuw programma maken, met beelden uit die show! met deze nieuwe show gaan ze terugblikken op wat er allemaal is uitgevonden in die jaren en wat we daar nu aan hebben, of waar dat toe geleid heeft enz. De insteek van het programma is wel komisch. Rare uitvindingen, ideeen of plannen die mensen toen hadden voor de toekomst. En nu is het toekomst, wat is er nu van gekomen. Sommige dingen zijn mislukt, sommige niet eens uitgevoerd en sommige zijn ontzettend nuttig...N
Nou ben ik deze week bezig geweest met de 4000 onderwerpen die in die jaren aan bod zijn gekomen, die sorteer ik in 13 groepen thema’s zoals auto's, medisch ontwikkelingen, wapens, , waterdingetjes... Daarna ga ik beelden bekijken en samen met de scriptschrijver en editor bekijken welke beelden we nodig hebben. Alles bij elkaar zoeken. Dan later (misschien als ik er nog ben, misschien niet) wordt er nieuw materiaal opgenomen. En dat is dan de presentator die alles aan elkaar praat in een studio of op locatie.

Nou heb ik naast deze opdracht de vrijheid om overal in het bedrijf rond te kijken, bij mensen bij te gaan zitten en vragen wat ze aan het doen zijn, zelf initiatef nemen om dingetjes te doen enz. Kort gezegt dus: ik leer zoveel als ik zelf wil.
Snappie?

Mijn eerste indruk van deze week is dat het bedrijf ontzettend interessant is, leuke behulpzame mensen en een leuke opdracht. Hopelijk blijft ook alles zo leuk.

Na deze verkennings week die toch wel een beetje vermoeiend was door alle indrukken, heb ik dit weekend rustig aan gedaan.
Zaterdag heb ik mijn kamer wat opgeruimd, wasje gedraaid, boodschapjes gedaan en wat frutselen op mijn laptop. 's Avonds met mijn huisgenootje en vrienden van haar een drankje gedaan in de stad (wejoohw wat ontzettend druk, veel mensen op straat, tijen lang voor de discotheken, taxi's overal en nergens). Ik voelde me een klein beetje opvallen met mijn spijkerbroekkie tussen alle ontzettend te korte rokjes, maarja. Welcome to the big city!

Zondag heb ik lekker eerst uitgeslapen en daarna met de ferry naar de dierentuin. En ja, ik heb Skippy geaaid. Ik was hem aan het filmen en hij had een kleine in de buidel, kwam hij ineens naar me toe gehupt en ging aan mijn broek snuffelen. Ontzettend leuk.

Nu snel maar slapen want morgen gaat de wekker weer... jawel om 6.50! Op naar mijn tweede week ;)

Tot snel

Kus Loes




  • 30 Augustus 2009 - 12:18

    Ellen:

    Eindelijk daar is tie dan. Met smacht zaten we te wachten op jouw verhalen van de andere kant van de wereld.
    Klinkt goed!
    Ik begreep van Maaike gisteren dat je veel had moeten inlezen deze week, maar dat hoort er bij. Zo te horen wordt het allemaal heel interessant.
    Nog veel plezier!

    groeten,
    Ellen

  • 30 Augustus 2009 - 16:41

    Briene:

    Heey loesje,
    Je doet net of 6.50u heel vroeg uit bed is, maar dat is niet vroeger dan de gemiddelde werkmens hoor. Hoop maar dat Wouturz jou berichten niet leest ;)

    Klinkt goed verder allemaal! Leuke opdracht!! Nu wellicht nog veel research maar straks het echte doe-werk!

    Op naar de 2e week.. succes ermee! en tot horens!

    Gr. Briene

  • 31 Augustus 2009 - 08:19

    Sandra:

    Hey Loes,

    Leuk om al je verhalen te lezen. Jammer dat we je niet meer hebben gezien voor we op vakantie gingen. Zo te lezen heb je goede eerste weken achter de rug.
    Veel succes met je stage en veel plezier natuurlijk.

    Groetjes Sandra

  • 31 Augustus 2009 - 09:56

    Edje:

    Hey Loesje,

    ziet er goed uit allemaal. Goeie eerste weken gehad dus. Nu op naar het echte werk daar. Ga je goed, en we lezen het hier allemaal wel nietwaar?!

    Groetjes,

    Edje

  • 31 Augustus 2009 - 10:29

    Wendy De Swart:

    Woow gewoon een kangaroe geaaid!! :D gaaf! haha
    En verder lijkt het me ook een hele leuke opdracht waar je mee aan de slag mag! Succes en veel plezier nog!

    Groetjes Wendy

  • 31 Augustus 2009 - 10:55

    Yvonne:

    nou ik ben weer helemaal op de hoogte hoor!
    even op vakantie en thuis beetje de site vergeten zorgt er dus voor dat ik nu in een keer even tijd moet nemen om je verhalen 'even' te lezen!
    maar wel fijn dat het je goed afgaat daar, en optijd de eerste dag! =D hahaha scoor je punten. nee maar die mensen leren kennen komt wel goed toch!
    kmoet wel zeggen dat die foto wel echt super leuk is haha ja das australie he!
    naja een fijne tweede stageweek daar en klees snel weer hoe het je dan verder afgaat!

    xLiefs
    Yvonne

  • 31 Augustus 2009 - 16:58

    Wies:

    Hallo Loes,
    Je hebt volgens mij ook een leuke stage-opdracht en hopen dat je ook tijd hebt om leuke beelden eruit te halen samen met je collaga's, zodat je ook meegewerkt hebt aan een nieuw programma op TV.Hier gaat alles zijn gangetje.Jeroen is zover klaar met klussen dat de stucadoor aan de gang kan en hopen dat hij ook nog tijd heeft voor de carnavalswagen,zodat deze klaar is als jij terugkomt.Werk ze en geniet vooral van het buitenleven in het weekend, want het wordt zomer daar. Groetjes ook van Peter.

  • 31 Augustus 2009 - 19:55

    Wouturz:

    Hey loes, goed om te horen dat je het naar je zin hebt op je stage. De eerst kangaroo ook alweer aangeraakt, op naar de krokodil, die zal iets lastiger worden:P. Over het vroeg opstaan kan ik maar 1 ding zeggen, blijft toch altijd te vroeg, ongeacht hoe laat je er nu precies uit moet. Ik was er snel aan gewend, hopelijk ben jij dat ook anders wordt ut nog wel eens lastig. Vrijdag was voor mij altijd de zware dag in australia, maar da kwam meer door de avond ervoor.
    Veel plezier nog daar, maar dat komt zo te horen allemaal wel goed.

    Grtz, wouturz

  • 02 September 2009 - 17:30

    Tante Franca:

    hey loes,

    we kwamen vanmiddag je pa tegen toen hij van zijn werk naar huis fietste en toen hebben we even bijgekletst over jou...
    maar het is natuurlijk veel leuker jouw reisverslag te lezen, dus ik ben eens gaan zoeken op internet en nog gevonden ook!!!
    het ziet er allemaal heel indrukwekkend uit; je stage klinkt heel goed en zo te horen ga jij het daar wel maken.
    heel veel succes en we blijven je zeker volgen!!
    groetjes van ons allen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Creatief, sportief, reislustig, fotografe en een familie mens!

Actief sinds 06 Aug. 2009
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 26225

Voorgaande reizen:

30 Juni 2013 - 31 Januari 2014

Explore the world 2.0

16 Augustus 2009 - 09 Februari 2010

Op stage in Australië

11 Juli 2014 - 30 November -0001

Reizen en werken

Landen bezocht: