Mijn eerste weekje - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Hoek - WaarBenJij.nu Mijn eerste weekje - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Hoek - WaarBenJij.nu

Mijn eerste weekje

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Loes

22 Augustus 2009 | Australië, Sydney

Het lijkt misschien lang (voor mij wel een beetje...) maar het is pas een weekje geleden dat ik ben vertrokken. Afgelopen maandag aangekomen en sindsdien naar mijn idee al best veel gezien.
Gelukkig heb ik totaal geen last gehad van een jetlag. Ik kon maandag goed slapen en dinsdag ook goed uit mijn bed komen. En de rest van de week gaat het slapen ook goed (behalve dan als de vliegtuigen laag over komen!)
Ik ben de afgelopen dagen vooral te voet en met de trein door Sydney gereisd om allerlei dingetjes te bekijken.

Dinsdag ben ik gaan lopen in de omgeving van mijn huisje. Hier kwam ik een mooi klein riviertje tegen waar helaas nu nog weinig water in staat. Verder heb ik allerlei winkeltjes gevonden om de boodschappen te doen.

Woensdag ben ik om 11u kennis gaan maken op het bedrijf waar ik ga stage lopen (Beyond Productions). Ik kon meerijden met mijn huisgenoot die daar ook werkt (Zij is productie manager van Mythbusters op Discovery Channel, jaja). Heel veel handjes geschud maar helaas niet veel namen onthouden. Gelukkig zijn het wel hele leuke en lieve mensen, zoals ik ze nu ervaar. Hopelijk blijft dat als ik daar straks aan het werk ga. Na mijn bezoekje daar ben ik met de trein naar de Sydney Harbour Bridge gegaan. Ik heb over de brug gelopen, langs het Opera House en door de Botanic Gardens. Erg mooi allemaal.

Donderdag ben ik vanaf mijn huisje via Newtown naar Broadway gelopen. In deze buurt zijn erg veel leuke kleine winkeltjes en er staan ook 2 universiteiten, dus veel jongeren.

Vrijdag was een rustdag ;) haha... Ik heb ondertussen van al het lopen op elke voet 2 blaren, dus dat loopt niet echt prettig meer. Daarom heb ik deze dag lekker rustig aan gedaan en thuis gezeten. Het was vrijdag ook een stuk minder lekker weer. Het was nog steeds wel rond de 25 graden, maar erg bewolkt dus geen zonnetje.
Deze avond wel een erg gezellig etentje gehad thuis. Huisgenootje had gekookt en ook wat vrienden uitgenodigd. En aangezien ze allemaal van indische afkomst zijn, was dat voor mij nogal grappig. Hevige discussies, champagne, rode wijn, veel lachen en voor mij totaal nieuw eten. Maar toch een geslaagde avond.

Vandaag, zaterdag, was het weer erg mooi weer dus ben ik maar naar Bondi Beach geweest. En als je dat ziet zou je helemaal niet geloven dat het nog winter is, want er liggen al genoeg mensen in bikini of zwembroek te zonnen op het strand. Ik vind het windje nog erg koud dus dat doe ik maar niet. Maar Bondi is een erg leuk en druk gebied met ook een groot winkelcentrum.

Morgen nog 1 dagje weekend (maar weet nog niet wat ik ga doen) en dan mag ik maandag beginnen met mijn stage. Ik heb er erg veel zin in...

Grxz.Loes

  • 22 Augustus 2009 - 19:22

    Tante Mieke:

    ha meisssie,
    gezellig voor je dat je zo af en toe bij je huisgenote kan aanschuiven,
    leer je wat mensen kennen en gaat de tijd 's avonds wat vlugger dan wanneer je weer alleen zit.
    stoer ook dat je zo overal alleen op af stapt.
    al bijna een week weg ja, lijkt idd al langer, we missen je want nu heb je deze week niet voor ons kunnen koken, ha, ha.
    jullie pap en niels hebben heel goed geholpen, lief he. zijn we erg blij mee.
    nou tot de volgende keer weer, liefs vanuit hulten/
    fam v zon.

  • 23 Augustus 2009 - 08:52

    Eefje:

    heey

    klinkt alsof je je prima vermaakt hebt deze week...Morgen begint dan het grote avontuur op je stage, alvast heel veel succes!!

    groetjes
    Eefje

  • 23 Augustus 2009 - 20:54

    Vicky En Jos:

    Hey meid,
    Nou bij deze wil ik je even succes wensen op je eerste stage dag. maar goed je hebt er al kennis gemaakt dus denk wel dat dat allemaal goed gaat verlopen.
    Succes morgen.

    Liefs Vicky en Jos

  • 24 Augustus 2009 - 15:28

    Papa:

    ik vond het heel leuk dat we zondag zo gezellig hebben kunnen bijkletsen over jouw ervaringen van de eerste week
    liefs xxx

  • 24 Augustus 2009 - 19:10

    Wendy De Swart:

    Hé Loes
    Ook ik heb je site gevonden! Leuk om zo een beetje te kunnen volgen hoe het daar allemaal gaat down under! Ik wil je heel veel succes met stage maar ook heel veel plezier wensen de komende tijd! Maar zo te lezen heb je gezellige/gastvrije mensen om je heen en moet dat helemaal goed gaan komen!

    Groetjes Wendy

  • 25 Augustus 2009 - 08:46

    Vetje:

    Hey loes, voor dat ik op vakantie was hadden we t er nog over of je al weg zou zijn als ik trug kwam, nou je was dus al weg, ben nog n paar dagen pukkelpop erachteraan geplakt, en vanmiddag lekker hertentamens, maar ik kan jou natuurlijk geen week daar laten zitten zonder iets van me te laten horen. dus bij deze een hele goeie reis en vveul plezier.
    en het uitzwaaifeestje hou je nog tegoed van mij.

    hallee

  • 25 Augustus 2009 - 08:48

    Annet:

    heee loes!!

    super bedankt voor je kaartje!
    echt heel leuk.
    morgen begint de lange reis voor mij.
    en idd kunnen we elkaar een beetje steunen van het gemis van Gilze ;)
    vandaag jouw 2e dag al op je stage.
    ik hoop dat je het heel erg naar je zin hebt!
    en we houden elkaar zo wel op de hoogte.

    XxX Annet

  • 26 Augustus 2009 - 11:36

    Chuck:

    Hey Loes,

    Heel leuk om te lezen dat je je draai daar al zo snel gevonden hebt. Ik vind ut best knap dat je daar in je eentje alles doet, zou ik namelijk niet kunnen;). Is het leuk daar inmiddels op je stage? In ieder geval nog heel veel succes daar en hou ons maar goed op de hoogte;).

    Gr Chuck

  • 27 Augustus 2009 - 18:54

    Vetje En Nicolle:

    Heey Loes,

    Mooie site. Kunnen we alles goed in de gaten houden;). Daan vraagt of je ook twitter hebt. (er gaat een wereld voor hem open hyves, twitter:P)

    Nog heel veel succes daar en we zien graag snel weer een nieuw avontuur om te lezen.

    Groetjes,
    Nicolle en Vetje

  • 28 Augustus 2009 - 06:42

    Andrea Hermans:

    Heeey, ziet er goed uit daar zeg! Ben heeeeeel benieuwd hoe je stage is. Ik lees het wel! Groeten uit Afrika

  • 28 Augustus 2009 - 17:45

    Toine En Coby:

    Hoi loes,
    Wij hebben je site ook gevonden. Als ik het goed begrepen heb heb je nu je eerste week stage erop zitten. Hoe is dat verlopen? Ik begrijp dat je een kamer hebt gevonden en dus niet eerst in een Hostel hebt gezeten. En dat je al aardig ingeburgerd bent.
    Wij wensen jou veel succes toe en blijven je volgen.

    groetjes Ome Toine Tante Coby en Tim

  • 28 Augustus 2009 - 17:52

    Toine En Coby:

    Hoi loes,
    Wij hebben je site ook gevonden. Als ik het goed begrepen heb heb je nu je eerste week stage erop zitten. Hoe is dat verlopen? Ik begrijp dat je een kamer hebt gevonden en dus niet eerst in een Hostel hebt gezeten. En dat je al aardig ingeburgerd bent.
    Wij wensen jou veel succes toe en blijven je volgen.

    groetjes Ome Toine Tante Coby en Tim en Jasmijn

  • 29 Augustus 2009 - 11:44

    Judith:

    Heey Loesje,

    Leuk om te lezen hoe het met je gaat daar.
    Ben erg benieuwd hoe je eerste week stage bevallen is!!!

    Ik stuur komende week de foto's op, ik schrijf de datum erop, dan kan je zien hoe lang hij erover gedaan heeft.

    kus Juud

  • 29 Augustus 2009 - 18:14

    Kristel En Chuck:

    Hee Loes!

    Hoe is je eerste stageweek bevallen? Ik ben ondertussen terug van vakantie en heb je reisverslagen weer bij gelezen. Ik wacht op het verslag van de eerste week haha.

    Groetjes Kristel en Chuck

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Creatief, sportief, reislustig, fotografe en een familie mens!

Actief sinds 06 Aug. 2009
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 26215

Voorgaande reizen:

30 Juni 2013 - 31 Januari 2014

Explore the world 2.0

16 Augustus 2009 - 09 Februari 2010

Op stage in Australië

11 Juli 2014 - 30 November -0001

Reizen en werken

Landen bezocht: