Aankomst - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Hoek - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Hoek - WaarBenJij.nu

Aankomst

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Loes

17 Augustus 2009 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,
Nou, eergister het laatste berichtje vanuit Nederland. Hier dan het eerste berichtje vanuit Sydney! Na 29uur reizen zit ik op mijn kamertje in Marrickville Sydney.
Vanmorgen ben ik rond 9u ingechecked en om 10.05 vertrok mijn vliegtuig richting de landingsbaan, ready for take off. Iets voor 11u waren we al bij Londen, terwijl we rond 11.20 daar aan zouden komen. En omdat we zo vroeg waren hebben we maar 2 rondjes gevlogen boven Londen voordat we gingen landen.
In Londen werd ik er bij de douane tussenuit gehaald en moest alles uit mijn tas... pff. Geen idee waarom want ze konden niks vinden en er was niks mis mee. Nou, beetje stressen wat echt snel werken deden ze niet, had ik nog 45minuten om naar mijn volgende vliegtuig te komen richting Singapore.
En toen mocht ik in de nieuwe airbus A380! Mooi vliegtuigje hoor, vooral groot ;) En met een camera boven op de achterste vleugel heb ik de hele vlucht mooi mee kunnen kijken. Deze vlucht duurde iets langer dan 12uur.
In Singapore moesten we allemaal het vliegtuig uit zodat ze konden opruimen en tanken en na 45minuten zaten we er weer in. Op voor de volgende 9uur vliegen. En ook deze keer was het erg rustig. Ik heb een beetje tv/films gekeken maar vooral wat geslapen. Elke keer z'n uurtje, maar dan gaat de tijd toch iets sneller.
Op Sydney Airport aangekomen kon ik zo mijn baggage meenemen, voor de laatste keer door de controle en naar de taxi's.
Denk je alles rustig overleefd te hebben. Kom je bij z'n achtelijke in de taxi die ten eerste niet kan rijden (veel te hard en hard remmen en vloeken op anderen) en hij wist niet waar ik naar toe moest. Toen hij het na 10 minuten nog niet had gevonden (en ik al iets bekends van google streetview had gezien) heb ik gevraagd of hij me daar wilde afzetten omdat ie anders maar rondjes bleef rijden en ikke natuurlijk betalen... Pannenkoek!
Nou, vanaf dat punt de weg aan wat mensen gevraagd en na 100meter lopen was ik er al (dus zo moeilijk was het niet...)
En nu zit ik lekker op mijn kamertje. Het is er niet warm, maar beneden in de woonkamer wel. 's Nachts is de temperatuur rond de 9 graden en overdag rond de 20 (!!! ja nu al).
Ik heb al een lekker kopje thee gekregen met een gebakken eitje. Ga nu lekker douchen en dan slapen. Kijken hoe ik me morgen voel!
Tot snel, truste
Grxz.Loes

  • 17 Augustus 2009 - 13:38

    Mama:

    Hoi Loes,
    Gelukkig alles overleeft dus. Wat goed van jou dat je de omgeving van je kamer al herkende!
    Lekker slapen en tot morgen via mail ofzo
    Liefs

  • 17 Augustus 2009 - 16:38

    Briene:

    Heey Loesje,

    Flinke reis achter de rug dan! Hoeveel is het tijdsverschil nu echt geworden? Ach 20 graden in sydney, hier deze week al boven de 30. Wanneer begint het werken? Succes! En vooral heel veel plezier!!

    Gr. Briene

  • 18 Augustus 2009 - 08:33

    Wies:

    Een verdacht persoon?
    Dat ze jou nou net moeten hebben die Engelsen."Don't worry" zouden de Australiers zeggen.Zelfs een mooi bosje bloemen(als ze echt zijn)bij ontvangst op je kamer zo op de foto te zien. Maak er iets leuks van en leerzaam natuurlijk de komende maanden.Groetjes

  • 18 Augustus 2009 - 09:33

    Loes Van Hoek:

    Heey Briene, het tijdsverschil is nu 8 uur (ook al zitten jullie in tijdzone +1 en ik in +10. Andere zomer/wintertijden, vandaar...).
    Ik hoorde inderdaad van het goede weer. Gelukkig ga ik van winter naar zomer ;) dus het wordt alleen maat beter.
    Komende maandag ga ik beginnen. Morgen ga ik ze wel even bezoeken ook om te kijken hoe ik moet reizen.

    Grxz.Loes

  • 18 Augustus 2009 - 12:13

    Drupske:

    Hee Loesje!

    Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen ondanks de onnozele taxi-sjoof! Agjah zulke dingen horen er nouw eenmaal bij als je zo'n avontuur aangaat denk, zal wrs niet de laatste x zijn. Als je je er maar goed doorheen kunt slaan en goed op kunt reageren. En daar heb ik alle vertrouwen in bij jou, dus gaat helemaal goedkomen daaro!
    Je zal van mij komende 1,5 week geen last hebben van reacties, want vertrek morgen naar Gran Canaria met Jaimy, dus over ong. 10 dagen.
    Veel succes alvast met je opdrachten daar en zoals Briene mij al voor was, geniet vooral! Tot horens weer.
    Xx Drupske

  • 18 Augustus 2009 - 17:57

    Vicky En Jos:

    Hey Loesje,
    Super dat het allemaal zo goed en vlot is gegaan. Kamertje ziet er op die foto wel leuk uit. Tot je volgende berichtje dan maar.
    Liefs Vicky en Jos

  • 18 Augustus 2009 - 20:36

    Tante Mieke:

    ha loesje,
    snel effe een berichtje;
    jammer dat we er niet bij waren op je good-bye feestje, maar oostenrijk was heerlijk, lekker gewandeld, zijn gaan raften en ome gerard heeft ook gefietst in de bergen, heerlijk dus, maar weinig tijd om uit te rusten ha ha. Gelukkig alles goed gekomen met je reis hoorde ik van jullie mam en las ik nu in je berichtje.
    we blijven je volgen dus snel tot hoors. liefs tante mieke

  • 18 Augustus 2009 - 21:12

    Clasien:

    Hoi loes,
    Gelukkig is de reis goed verlopen,met wat extra controle in Londen,(zag je er zo verdacht uit) en een ruige taxi chaffeur.
    Wij wensen je voor maandag veel succes,en we blijven je volgen. Heel veel plezier!! Ger en Clasien

  • 18 Augustus 2009 - 21:29

    Bart En Femke:

    Ha Loes,

    Fijn he dat je gecontroleerd wordt bij de douane, zoiets heb ik nou ook altijd als we naar een voetbalwedstrijd gaan, dan moeten ze mij ook altijd hebben terwijl ik er toch zo onschuldig uit zie. Nou veel plezier de eerste dagen met je stage en we zien je berichtjes wel weer verschijnen.

    Gr. Bart en Femke

  • 20 Augustus 2009 - 14:23

    Christ En Ria:

    Hoi Loes,
    Leuk te horen dat de reis goed verlopen is.
    En nu de nieuwe uitdaging,succes er mee en tot horens.
    Groetjes uit het tropische Ulvenhout

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Creatief, sportief, reislustig, fotografe en een familie mens!

Actief sinds 06 Aug. 2009
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 26231

Voorgaande reizen:

30 Juni 2013 - 31 Januari 2014

Explore the world 2.0

16 Augustus 2009 - 09 Februari 2010

Op stage in Australië

11 Juli 2014 - 30 November -0001

Reizen en werken

Landen bezocht: